Pariul cu limitele întotdeauna a „bântuit“ industria auto. Indiferent că este vorba de un coupé sportiv sau de o limuzină de lux, atunci când vine vorba de performanţe, circuitul este etalon. Acum şi BMW şi Porsche, două exemple de supremaţie germană în industria auto, au venit cu două noi modele, concepte total diferite, însă cu acelaşi ţel – de a fi superlative nu doar pe asfalt, ci şi pe circuit.
Seria 7 a fost considerată dintotdeauna limuzina-sport a segmentului de lux. De partea cealaltă, Porsche 911, probabil cea mai cunoscută siluetă de automobil sport din lume, ajuns la o nouă generaţie a simţit nevoia să se reinventeze, iar odată cu el, întreaga filozofie despre ce înseamnă 911. Ce au în comun cele două, dincolo de tradiţie şi prestigiu? Ambele s-au reinventat, ambele dispun de turbine de supraalimentare şi ambele oferă o soluţie atât pentru „drumurile publice“, cât şi pentru circuit.
Noul vârf al gamei, BMW M760Li xDrive, se doreşte a fi o combinaţie de performanţe de top şi confort suprem. Motorul cu 12 cilindri în „V“ cu tehnologie de supraalimentare M Performance TwinPower Turbo reconfirmă statutul de nou vârf de gamă al modelului. Emblema „M Performance“ se traduce printr-un motor de V12 de 6,6 litri care dezvoltă 600 CP şi un cuplu maxim de 800 Nm.
Aceste cifre înseamnă performanţe dinamice demne de un supercar, precum o acceleraţie de la 0 la 100 km/h în doar 3,9 secunde, în timp ce viteza maximă, limitată electronic, este de 250 km/h. Dacă este comandat pachetul opţional M Driver, limitatorul de viteză nu intervine până la 305 km/h.
Seria 7 este întâi de toate o limuzină de lux, motiv pentru care accentul cade inclusiv pe detaliile legate de confort. Spre exemplu, sistemul de suspensie Executive Drive Pro reprezintă soluţia BMW pentru un confort de neegalat.
La „reţeta“ luxului se adaugă sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive care intervine pentru a distribui puterea motorului către toate roţile în funcţie de situaţie.
Tocmai pentru că luxul înseamnă şi tehnologie, noul vârf de lance al bavarezilor dispune de un pachet vast de sisteme inovatoare de asistare a conducătorului precum toate variantele gamei Seriei 7.
La interior caracterul BMW M Performance este prezent în fiecare detaliu, fie că este vorba despre volanul îmbrăcat în piele care poartă logo-ul M, de butoanele multifuncţionale – din crom, în nuanţa Pearl Gloss – pe braţe şi clapete pentru schimbarea manuală a vitezelor sau de plăcuţele pragurilor uşilor, cu logo V12 iluminat.
Atmosfera exclusivistă este completată de scaunele ajustabile electric, cu funcţie de memorie şi benzile decorative din lemn preţios în nuanţă Fineline Black cu efect metalic lucios. Acestea se combină cu covoraşele groase în compartimentul din spate şi cu o tapiţerie a plafonului din Alcantara în nuanţă Anthracite pentru a crea o ambianţă luxoasă. Tapiţeria exclusivă din piele de Nappa acoperă suprafaţa scaunelor şi secţiunile laterale ale acestora, tetierele, panourile uşilor, cotiera centrală şi cele laterale pentru a completa atmosfera elegantă din punct de vedere estetic.
În lumea automobilelor sport, Porsche 911 este de mai multe decenii o referinţă în domeniu, iar noua generaţie a celebrului coupé aduce o adevărată revoluţie. De unde vine revoluţia? Tocmai de sub capotă, unde acum toate motoarele sunt supraalimentate, nu doar cel de top.
Generaţia complet nouă de motoare bi-turbo pornesc de la varianta de 370 CP de pe 911 Carrera, în timp ce 911 Carrera S oferă acum 420 CP.
În combinaţie cu pachetul opţional Sport Chrono, 911 Carrera are acum, pentru prima dată, o comandă de activare a modului direct pe volan, derivată din comutatorul pentru modul hibrid al modelului 918 Spyder.
Comutatorul constă într-un inel rotativ cu patru poziţii, pentru mai multe moduri: „Normal“, „Sport“, „Sport Plus“ şi „Individual“. În funcţie de echipare, funcţia „Individual“ permite conducătorului auto configurarea individuală a propriului automobil
Pentru un condus de zi cu zi cât mai comod şi facil, Porsche oferă un sistem hidraulic de ridicare a şasiului astfel încât garda la sol să crească în faţă cu 40 de milimetri în 5 secunde, prevenind astfel lovirea caroseriei de sol, de exemplu în cazul ieşirilor abrupte din garaj.
La fel ca în cazul limuzinei Seria 7, tehnologia reprezintă una dintre caracteristicile cele mai importante ale noului 911. Sistemul Porsche Communication Management (PCM) include modulul online de navigare şi acţionarea vocală. Acesta poate fi operat prin efectuarea unor gesturi multi-touch pe ecranul de 7 inci, similar cu modul de operare al unui smartphone. De asemenea, este posibilă introducerea informaţiilor folosind scrisul de mână. Telefoanele mobile şi smartphone-urile pot fi conectate de acum prin Wi-Fi, iar suportul pentru smartphone, integrat pentru prima dată în cotiera centrală, oferă o încărcare rapidă a bateriei. Un alt element de noutate îl reprezintă opţiunea de conectare a unui iPhone la sistemul PCM pentru a permite utilizarea aplicaţiei Apple CarPlay.
În plus, informaţiile din trafic sunt disponibile în timp real pentru optimizarea sistemului de navigare. Acesta oferă şoferului o privire de ansamblu asupra traficului şi garantează adaptarea dinamică a traseului în funcţie de aceste informaţii. Google Earth şi Google StreetView sunt integrate, în premieră, pentru a oferi conducătorului auto o mai bună orientare.
Dincolo de „detalii“ precum numărul de portiere, forma caroseriei sau dacă are sau nu plafon, un automobil poate fi considerat sport sau nu în funcţie de performanţele dinamice oferite. Spre deosebire de celebrele automobile de competiţii, cele sport „de stradă“ trebuie să mulţumească pe cel de la volan şi atunci când merge un weekend pe Nurburgring, dar şi zi de zi, când dincolo de „răspunsul pedalei de acceleraţie“ maşina trebuie să ofere şi un confort sporit, mai ales în cazul celor de peste 100.000 de euro.