Paris 2010: Opel Astra GTC
Având 4,46 metri, Opel Astra GTC are
dimensiunea ideală pentru o maşină compactă, sportivă care însă
oferă şi loc pentru cinci pasageri. Majoritatea maşinilor iconice
au fost desenate din lateral. Multe pot fi schiţate din două sau
trei linii ascuţite. La fel, noul concept car al Opel: din profil,
designerii au maximizat tensiunea limitând numărul de linii ale GTC
Paris.
Semnătura Opel sub formă de lamă este introdusă în aceeaşi
direcţie folosită iniţial la Insignia – o linie fină, tensionată,
care parcurge suprafaţa de sub portiere, de-a lungul lor. O a doua
linie porneşte de la mânerul uşii către spate, subliniind prestanţa
dramatică a maşinii prin distribuirea suprafeţelor către o tăietură
fină şi un umăr larg. A treia linie urmăreşte silueta capotei şi se
încheie în accentul fin din aluminiu care pune în valoare geamurile
şi ghidează privirea la spoilerul accentuat.
Partea frontală este curată, dar plină de
personalitate şi include elemente caracteristice pentru Opel. Este
şi mai mult accentuată de intensa formă a farurilor: aceasta este
foarte suplă şi aduce cu un ochi de vultur, funcţionând ca o
paranteză între rafinata emblemă cromată şi grila trapezoidală a
radiatorului, ce îi indică caracterul sportiv. Luminile de
zi cu LED reprezintă deja o semnătură a mărcii şi sunt
subliniate de fine inserţii cromate realizate cu măiestrie, care
reprezintă ele însele o sculptură.
Prezenţa impunătoare este accentuată în spate, unde proporţia
maşinii este cea mai impresionantă. Acesta este şi mai accentuată
de stopurile cu LED semnificând o grafică nocturnă de „aripă”
întinsă.
Tehnologia inovatoare îmbunătăţeşte
performanţa
Tot ce este mai bun în tehnologia Opel pentru maşinile compacte
este dus acum la cel mai sportiv nivel cu GTC Paris. Şasiul are un
design special cu prestanţă deosebită: un arbore compus şi soluţia
Opel pentru puntea spate, braţul Watts, ca şi o nouă execuţie,
adusă la zi, pentru suspensia adaptivă mecatronică FlexRide şi un
diferenţial faţă limitat electronic. Contactul cu pământul este
asigurat pentru GTC Paris de roţi dinamice de 21 inch.
Propulsorul GTC Paris are patru cilindri 2.0 litri Turbo
cu injecţie directă, oferind maximum de cai putere şi
cuplu. Modelul este dotat cu tehnologia Start/Stop, dovedind că
şoferii pot combina performanţă de top cu eficienţă maximă de
combustibil în condiţii de condus în oraş. Transmisia este manuală,
cu şase viteze.