Paris 2010: Noul Chevrolet Aveo
Noul Chevrolet Aveo pătrunde în competitivul
segment mondial al autovehiculelor de mici dimensiuni, având
remarcabile elemente de design care includ partea frontală cu
aspect agresiv cu farurile duble proeminente şi cu grila dublă,
panouri de caroserie rezistente şi compacte cu o linie a aripilor
care urcă şi console spate scurte, mânerele portierelor spate
„mascate”, situate în montanţii C.
Noul Aveo, care aminteşte de recent lansatul Spark, este fără îndoială un
autovehicul ce va atrage clienţii mai tineri datorită aspectului
sport hot-hatch. O variantă sedan cu patru uşi va fi lansată
împreună cu versiunea hatchback vara viitoare. Atât versiunea
hatchback cât şi cea sedan sunt autovehicule practice de mici
dimensiuni cu spaţiu interior generos, iar Chevrolet se aşteaptă ca
noul Aveo să atragă şi familii, pentru care, modelul actual a
constituit o achiziţie populară.
Wayne Brannon, Preşedintele şi Directorul General al Chevrolet
Europe afirmă: „Este o perioadă foarte incitantă la Chevrolet; pe
lângă noile modele din clasa compactă şi MPV, în Aveo avem un
autovehicul pregătit să concureze împotriva celor mai buni din
segmentul autovehiculelor de mici dimensiuni, care este şi cel mai
mare segment de pe piaţa europeană.”
Noul Aveo este mai lung şi mai lat decât modelul
actual, ceea ce îi asigură un interior spaţios şi un volum
de încărcare care se numără printre cele mai competitive din clasa
sa. Poate că designul interior include mai multe surprize decât
exteriorul, în special panoul de instrumente inspirat de
motociclete care include un tahometru analog combinat cu un
vitezometru digital şi lămpi de avertizare.
Consola centrală beneficiază de iluminarea de fundal de culoare
albastră caracteristică modelelor din clasele superioare, iar
bordul cuprinzător învăluie toată partea frontală a habitaclului.
Acesta este disponibil în culori asortate şi se continuă de la
planşa de bord până în portiera şoferului şi a pasagerului din
faţă. Clienţii Aveo vor aprecia calitatea materialelor utilizate în
interior, numeroasele spaţii de depozitare din consola centrală,
precum şi modernul sistem audio cu port USB, mufă aux-in şi
Bluetooth.
Reflectând personalitatea sportivă a unui model Chevrolet de
mici dimensiuni, Aveo a fost conceput să ofere o manevrabilitate
antrenantă, o caracteristică datorată parţial structurii integrale
a caroseriei rezistente (BFI), în cadrul căreia a fost obţinută o
rigiditate torsională înaltă, acest model numărându-se printre cele
mai rigide din segmentul autovehiculelor de mici dimensiuni.
Şasiul noului Aveo a fost adaptat cu fineţe pentru a satisface
gusturile europenilor printr-un raport între suspensie şi
manevrabilitate care combină confortul cu viteza de reacţie.
Sistemul de servodirecţie electronică (EPS), controlul electronic
al stabilităţii (ESC) şi frânele ABS vor fi dotări standard.
Pentru noul Chevrolet Aveo va fi disponibilă o gamă
cuprinzătoare de motorizări care include motoare pe
benzină cu patru cilindri şi motoare diesel, acestea încorporând
cele mai recente tehnologii precum sincronizarea variabilă a
supapelor, dublu sistem de distribuţie variabilă continuă a camelor
şi sistemul de injecţie de carburant common rail pentru unităţile
diesel.
Gama motoarelor pe benzină este alcătuită din două versiuni de
1,2 litri (de 70 CP şi de 86 CP), o unitate de 1,4 litri (100 CP)
şi una de 1,6 litri (115 CP). Pentru prima dată, Aveo va fi
disponibil cu două versiuni ale unui motor diesel de 1,3 litri (de
75 CP şi 95 CP ) care beneficiază şi de tehnologia
Start/Stop.
Prima transmisie automată cu 6 trepte de viteză marca
Chevrolet disponibilă pentru un autovehicul de mici dimensiuni va
fi oferită pe majoritatea pieţelor ca dotare opţională
pentru Aveo 1.4 şi 1.6. Transmisiile manuale au 5 sau 6 trepte de
viteză, în funcţie de motorul ales.