Pareri contra motoarelor pe benzină
1.Consum mai mare
Benzinarul este mai rafinat în oraş, dar valorile consumului rămân mari. Un motor pe benzină necesită mai mult carburant pentru a parcurge distanţa clasică de 100 km. În plus, a mai şi crescut preţul benzinei la pompă.
Totuşi, noile motorizări pe benzină au devenit mult mai economice. Astfel, diferenţa de consum faţă de diesel, de 5-6 l/ 100 km, s-a diminuat în multe cazuri.
Şi pe timp de iarnă, benzinarul arde mai multă benzină decât un diesel, aprox 3 l în plus la fiecare 100 km. Pentru cine traversează ţara, se resimte în buzunar.
2. Poluare mai mare
Motoarele pe benzină au emisii mari de CO2, dioxid de carbon, ceea ce afectează mediul înconjurător.
Efecte: ploi acide, smog, deteriorarea calităţii apei, reducerea vizibilităţii.
3. Cuplu mic
Valorile de cuplu sunt mai mari pentru un diesel, dar diferenţa între cele două motorizări s-a mai echilibrat acum. Multe motoare pe benzină sunt şi ele Turbo, ceea ce înseamnă că oferă valori generoase de cuplu şi chiar o elasticitate foarte bună.
4. Cuplu la turatii foarte mari
Cuplul maxim se dezvoltă numai la turaţii mari. Acest aspect devine chiar un impediment pe timp de iarna. Dacă râmai în zapadă, îţi trebuie un arsenal de nervi mari şi tari ca să iesi victorios din nămeţi. De ce? Pentru că trebuie să turezi mult maşina şi să forţezi ambreiajul.
5. Fără turbina
Exista unele automobile cu motor pe benzina care, la sfârşitul lui 2016 nu aveau turbina în dotarea standard. Este vorba chiar de modele banale, de serie.
6. Durata de viaţă
Specialiştii discuta aici despre performanţe maxime atinse de un motor pe bezină până la 150.000 km. În cazul revânzarii unui autoturism cu propulsie pe benzină, ei susţin ca un astfel de autovehicul cu 150.000 km la bord ar avea foarte greu un cumpărator. Motorul diesel este la mare cautare încă datorită tocmai acestei durate de viaţă, care trece cu uşurinta de 300.000 km.