Inspectorii RAR au dat nas în nas cu o raritate, chiar dacă, la prima vedere, pare doar o banală Dacia 1300. Cum arată fratele acesteia, care a fost produs în Spania?
Nu este un secret pentru nimeni că Dacia 1300 a fost un Renault 12 produs sub licență. Însă, acest model foarte popular a fost construit în multe alte țări, nu doar Franța și România. Mașinile au fost asamblate în fabrici din toată lumea, inclusiv Australia, Argentina, Canada, dar și în Spania, la Valladolid.
De producție s-a ocupat uzina FASA-Renault, care a construit modele Renault încă din anul 1951. Din anul 2000 și până în prezent, fabrica face parte din Renault Spania.
Recent, pe pagina oficială de Facebook a Registrului Auto Român au fost publicate fotografii cu un FASA-Renault 12S, mașină în 1972 și care se află într-o stare foarte bună.
Mașina are elemente specifice modelelor produse în Spania, printre care se numără și farurile. Spre deosebire de un Renault 12 obișnuit sau de o Dacia 1300, acest exemplar este dotat faruri rectangulare.
Putem observa și jantele tip Gordini cu design special, dar și ornamentele cromate și siglele specifice acestei versiuni. În plus, sigla FASA (Fabricación de Automóviles Sociedad Anónima de Valladolid) se află pe partea din spate a mașinii, fix sub lampa de stop de pe partea dreaptă.
La interior regăsim scaune cu un design diferit, care par mai confortabile decât cele pe care Dacia 1300 le avea, iar materialele folosite par de calitate superioară.
Poate cele mai importante diferențe sunt cele mecanice, deoarece această mașină folosește un motor de 1.3 litri, dar care produce 68 CP (cu 14 CP mai mult decât Dacia 1300), dar și alte bare stabilizatoare, pentru a îmbunătăți caracterul dinamic al mașinii. Pentru a mări puterea motorului, compresia a fost crescută la 9,5:1, au fost montate alte valve pentru supape, în timp un carburator Weber-Bressel furniza mai mult combustibil.