Panouri publicitare sexy: ofensatoare şi periculoase!
După ce recent am prezentat cazul campaniei Mercedes Benz, stopată de
Advertising Standards Authority („CNA”-ul britanic în materie de
publicitate), iată că britanicii ne mai gratulează cu o mostră de
cenzură.
De data aceasta, este vorba de principiul „sexul vinde”, prin
care un dealer a pasat pe panouri publicitare foarte mari, pe
marginea şoselelor şi în oraşe, cu mesajul „Drăguţe faruri!
Ce te interesează la o maşină”, asociat cu imaginea unor sâni
XXL. Pe lângă faptul că s-au primit multe reclamaţii,
privitor la jignirea femeilor prin această paralelă (sâni –
faruri), organismul britanic a considerat reclamele un factor
crescut de risc în distragerea atenţiei şoferilor.
Deci reclama respectivă s-a considerat că poate favoriza
producerea accidentelor, ulterior provocând şi un scandal mediatic.
Lucru pe care dealerul îl consideră benefic, deşi a trebuit să
retragă toate panourile publicitare.
În România aţi întâlnit astfel de cazuri pe
şosele?