Panică la București: Călătoriile cu autobuzul se scumpesc semnificativ
Călătoriile cu autobuzul se scumpesc semnificativ în București, o măsură așteptată după reducerea subvențiilor din bugetul pe 2021 al Capitalei.
Actualele tarife de transport din București sunt nesustenabile, în special în condițiile reducerii semnificative a subvenției acordate transportului urban prin bugetul pe 2021. O valoare mai realistă pentru prețul călătoriei ar fi una de 3 lei, față de tariful actual de 1,30 litri. Conducerea STB favorizează însă o plată orară a călătoriei, față de plata „la bucată”. Măsura se aplică deja în București, unde tarifarea orară a fost introdusă recent cu plata prin SMS. Tariful actual este tot de 1,30 lei, la fel ca în cazul unei călătorii individuale.
Directorul Societății de Transport București, Adrian Criț, a declarat că dorește schimbarea politicii tarifare, prin adoptarea unui modelul inspirat din practica altor capitale europene.
„Trebui să promovăm abonamentele în defavoarea călătorilor ocazionali. Cetăţenii care circulă zilnic cu transportul în comun trebuie să aibă beneficii, iar aceste beneficii trebuie cuantificate prin calitatea transportului şi prin tarife care să îi avantajeze. În acest sens, avem propuneri şi în aceste zile o să plece către ATDBI şi către primarul general propuneri de tarife şi aici mă refer la tariful pe oră şi tariful pe 90 de minute. De asemenea, dorim implementarea pe modelul european a unor abonamente pe jumătate de an, abonamente anuale cu beneficii majore pentru cetăţean”, a anunțat Adrian Criţ, citat de Agerpres.
Călătoriile cu autobuzul se scumpesc semnificativ în București. Cât va costa biletul STB?
Nu este obligatoriu ca propunerile directorului STB să fie aprobate, dar experiența altor orașe mari indică faptul că majorarea tarifelor pentru transportul în comun este inevitabilă în București.
„Luând în considerare ce se întâmplă şi în Europa şi luând în considerare tarifele existente în momentul de faţă în municipiile reşedinţă de judeţ, consider că un tarif pentru utilizarea transportului public în decurs de o oră, de circa 3 lei, şi aici este discutabil, ar fi unul corect. De asemenea, pentru favorizarea călătorului care este partenerul nostru, pentru abonamentul anual ar fi corect un preţ de maximum 500 de lei. Aşa am favoriza şi am atrage de partea noastră călătorii fideli”, a mai spus şeful STB.
Bugetul Primăriei București a fost votat recent cu o reducere semnificativă a finanțării pentru transportul de suprafață. În condițiile în care PMB a demarat un amplu proces de înnoire a parcului STB, reducerea finanțării va duce inevitabil la scumpirea tarifului de călătorie.