Cele mai folosite culori pe liniile de producție a automobilelor din întreaga lume în 2020

Autor: Marius Vișan 08 ian. 2021 Știri auto

Raportul BASF Color 2020 arată că paleta de culori auto se schimbă de o manieră neconvențională, relevând o gamă mai largă de nuanțe cromatice aplicate pe liniile de asamblare a automobilelor din întreaga lume.

Sunt culori, cum ar fi albastru și galben, care câștigă teren în unele regiuni, în timp ce roșu și violet detronează nuanțele acromatice în alte părți ale lumii. Extinderea suprafețelor colorate a făcut ca spectrul cromatic general să fie mai larg decât în 2019 și a adăugat un strop de strălucire.

În ciuda schimbărilor survenite la nivelul nuanțelor cromatice, cele acromatice – alb, negru, argintiu și gri – și-au urmat tendința lor cunoscută, fiind prezente pe majoritatea automobilelor produse anul trecut. Așa cum ne-am obișnuit de câțiva ani, albul este în continuare cea mai populară culoare pentru mașini, în întreaga lume. Are o frumusețe clasică, atemporală și o conexiune atât cu mediul, cât și cu tehnologia avansată.

Albastrul este o direcție majoră de culoare pentru industria auto

Europa, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA) urmează tendința globală a culorilor cromatice. În 2020, aproximativ 11% din vehiculele noi din EMEA erau vopsite în albastru, acesta fiind campion al popularității. Violetul este un nou venit pe piață, sporind și mai mult diversitatea. De asemenea, alte culori cromatice câștigă popularitate, în special pe SUV-urile mai mici, pe măsură ce segmentul lor de piață crește.

Varietatea provine nu numai din diversitatea culorilor, ci și a nuanțelor. Producătorii auto OEM au folosit peste 160 de nuanțe distincte de albastru în 2020 pe vehiculele din EMEA. Culoarea gri a fost pe locul al doilea, cu 140 de nuanțe. Ambele palete de culori au fost mai diverse decât albul, care a avut doar 70 de nuanțe distincte.

Albul este încă în top, acoperind 28% din piață, urmat de gri și negru

„Varietatea culorilor se schimbă odată cu clasa de automobile. De exemplu, deși violetul are un loc privilegiat în producția de SUV-uri de dimensiuni medii, nu apare prea des pe SUV-urile de clasă mică sau de dimensiuni mari”, a declarat Mark Gutjahr, directorul diviziei Automotive Color Design, regiunea EMEA. ”La polul opus se situează galbenul, care apare atât pe SUV-urile de clasă mică, cât și pe cele de dimensiuni mari, dar nu pe cele de dimensiuni medii. Acestea sunt poziții de culoare specifice și unice care apar și dispar de la segment la segment.”

Clienții din America de Nord au mai puține opțiuni din rândul culorilor cromatice, dar asta nu înseamnă că aleg mai puține mașini, camioane sau SUV-uri colorate. Albastrul a câștigat mai multă popularitate pentru automobile în America de Nord, roșul a pierdut teren, în timp ce bejul și maroul au ieșit din listă. Acest lucru lasă verdele ca singura alternativă de culoare cromatică semnificativă din regiune.

Asia Pacific: Negru și gri în creștere

Asia Pacific asigură cel mai mare volum de producție auto din lume și este un microcosmos în materie de popularitate a culorilor. În timp ce fiecare regiune este diferită, preferințele regiunii Asia Pacific reflectă datele globale, iar culorile sale strălucitoare demonstrează succesul pe care îl au culorile cromatice în alte părți ale lumii.

Albul este în continuare cea mai populară culoare din regiune, acoperind aproximativ 48% din vehiculele produse. Negrul și griul continuă să crească, urmând o tendință de trei ani care tinde să pună capăt dominației albului.

În America de Sud predomină culorile conservatoare

Culori precum roșu și albastru, atât de populare în alte regiuni ale Globului, sunt încă la început în America de Sud, în special în rândul cumpărătorilor de mașini care încearcă să-și exprime individualitatea cu mașini mai sportive. Ceea ce iese cel mai mult în evidență este afinitatea pieței pentru culorile acromatice.

Raportul BASF Color 2020 pentru Automotive OEM Coatings este o analiză a datelor obținute de divizia BASF Coatings, bazate pe producția auto globală și aplicarea vopselei pentru vehicule ușoare în 2020.


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: ProMotor


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide