Cât de păguboase au fost, de fapt, autobuzele Otokar cumpărate de Primărie în 2018?
Cele 400 de autobuze Otokar cumpărate în 2018 de Primăria Capitalei au înregistrat de la intrarea în circulație peste 8.000 de defecțiuni.
Din anul 2018 și până în prezent, pentru cele 400 de autobuze marca Otokar, cumulat, s-a înregistrat un total de 8.112 sesizări pentru remedieri în termen de garanție. Remedierile au fost rezolvate integral de Service Otokar, care a suportat costurile.
Sesizările înregistrate au fost în principal pentru sisteme și instalații (instalație electrică, instalație climatizare, încălzire auxiliară, sistem regenerare filtru particule/evacuare, reglaje deschidere/închidere uși).
Autobuzele Otokar (2018) au înregistrat peste 8.000 de defecțiuni
Pentru ambele tipuri de autobuze, reparațiile au fost făcute pe cheltuiala producătorului.
Referitor la cele 130 de autobuze hibrid Mercedes Citaro, care au intrat în exploatare eşalonat, începând cu luna iulie 2020, au fost înregistrate 233 de defecțiuni în garanție. Și în cazul acestora, remedierile au fost efectuate de către firma furnizoare, Mercedes Benz Trucks&Buses România SRL, cu personalul propriu, companie care a suportat şi costurile de reparații aferente.
Cazurile raportate și remediate se referă la mai multe tipuri de defecțiuni: sistem info călători, sistem validare, probleme specifice la motor și caroserie (ex: pierderi ulei, coliere slabe, încuietoare capace etc), reglaje deschidere/închidere uși.
”Subliniem faptul că atât autobuzele Otokar, cât şi cele Mercedes-Benz Citaro Hybrid prezintă siguranță în funcționare şi îndeplinesc toate standardele europene și internaționale”, se mai arată în răspunsul transmis de Primăria Capitalei.
Autobuzele Otokar au avut probleme încă de când au fost prima data scoase pe traseu, în noiembrie 2018. Șoferii mai corpolenți de la Societatea de Transport București nu încăpeau în scaunele noilor autobuze. ”S-a încercat mutarea scaunului mai în spate, însă nu se mai vede bine în oglinzi”, au declarat atunci mai multe surse din STB.
Pe lângă problema cu ajustarea scaunului, autobuzele nu erau prevăzute cu stopuri în spate, partea de sus. Acestea existau doar jos, vizibilitatea fiind mai redusă. Tot aceste autobuzele nu avea nici acea manetă de retarder la volan, se plângeau șoferii care le-au luat în primire în 2018.