În urmă cu 60 de ani, Opel lansa Kadett A, modelul care stă la baza clasei compacte moderne pe care o cunoaștem în ziua de astăzi. Opel Kadett a fost considerat la acele vremuri un adevărat “miracol economic german”, fiind vândut între anii 1962 și 1965 în aproximativ 650.000 de unități. Rețeta succesului a fost una simplă, care poate fi aplicată chiar și în prezent: un portabagaj încăpător, spatiu suficient la interior pentru patru persoane, un motor nou puternic și costuri scăzute de întreținere.
Opel Kadett A era echipat cu o unitate de motorizare de 1.0 litru, cu patru cilindri, capabilă să producă o putere de 40 de cai. Era suficient pentru o viteză maximă de 120 km/h. Exista însă și o versiune care se putea lăuda cu o putere de 48 de cai, care îi permitea să atingă o viteză maximă de 130 km/h, ceea ce nu era deloc de neglijat în acele timpuri.
Sedanul avea o masă totală de numai 670 de kilograme, iar break-ul care a urmat la scurt timp cântărea 720 de kilograme. Așa cum spuneam și mai devreme, Kadett era un model accesibil din punct de vedere financiar, având un preț de pornire de 5.075 de mărci germane. Revizia la 10.000 de kilometri, inclusiv piesele de schimb, ajungeau la aproximativ 30 de mărci germane, acesta fiind încă un motiv pentru care Kadett A a fost atât de apreciat.
La jumătate de an de la lansarea berlinei, în cadrul Salonului Auto de la Geneva din anul 1963, Opel prezenta Kadett A Caravan, primul break compact al mărcii. Echipat cu un al treilea rând de scaune, Caravan oferea un spațiu suficient și confortabil pentru șase persoane. Grație succesului acestor modele, Opel a devenit în scurt timp lider de piață în acest segment. La mijlocul anilor ’60, aproape fiecare al doilea break din Germania era un Opel.
Sursa: Opel