Opel optimizează șasiul GSe utilizat pentru mai multe modele axate pe performanță
Specialiștii Opel au îmbunătățit șasiul GSe utilizat pentru noile modele electrificate ale companiei pentru obținerea unor performanțe dinamice superioare. Pe lângă aceste modificări și modelul normal Grandland a primit o serie de optimizări pentru amortizoare și direcție.
Cele mai importante avantaje din acest proces sunt grupurile motopropulsoare electrificate și șasiul, adaptate pentru performanțe superioare. Pentru Opel Astra GSe, Astra Sports Tourer GSe și Grandland GSe specialiștii din Rüsselsheim au decis să reconfigureze șasiul GSe pentru obținerea unor performanțe dinamice axate pe sportivitate. A fost dezvoltată o reglare unică a șasiului și direcției pentru a pune în valoare puterea sistemelor de propulsie electrificate.
Grandland GSe dispune de o putere de 300 CP, iar în cazul variantelor modelului Astra GSe avem o putere de 225 CP și 300 Nm.
Tehnologie KONI FSD pentru șasiul GSe
Din acest motiv inginerii au decis să optimizeze șasiul GSe prin utilizarea arcurilor și amortizoarelor speciale KONI cu tehnologie FSD (Frequency Selective Damping). . În funcție de situație, condițiile suprafeței de rulare și stilul de conducere, această tehnologie permite caracteristici de amortizare diferite pentru o rulare confortabilă la frecvențe înalte – adică, la impacturi scurte, cum ar fi pe pavele sau pe un capac de canal – precum și pentru un stil de conducere sportiv cu un contact mai direct cu drumul.
Practic amortizoarele au o supapă suplimentară și un al doilea circuit hidraulic. Modelele de top Opel reacționează mai repede și mai rapid la orice comandă a șoferului și rămân stabile la frânare, pe viraje și la viteze mari pe autostradă.
Dezvoltarea ulterioară a șasiului și direcției nu s-a limitat doar la modelele GSe: toate variantele Grandland beneficiază de optimizări, iar amortizoarele și direcția au fost reajustate. Inginerii au mărit și forța de amortizare în intervalul de viteză scăzută a pistonului și au redus-o în intervalul de viteză medie și mare, pentru confort maxim chiar și atunci când se confruntă cu drumuri denivelate.
Direcția a fost calibrată astfel încât să fie suficient de lină la viteze de rulare reduse (cum ar fi în oraș sau la manevre). Pe măsură ce viteza și accelerația laterală cresc, forța de direcție se mărește pentru obținerea unei senzații mai bune la rulare.