Opel Kadett E împlinește 40 de ani. Kadett GSi a fost cea mai aerodinamică berlină din lume
Cea de-a cincea generație Opel Kadett a fost lansată în urmă cu 40 de ani. La vremea sa, Kadett era cea mai aerodinamică berlină din lume.
Toamna anului 1984 a marcat lansarea celei de-a cincea generații Kadett, predecesorul modelului Astra. Povestea dezvoltării celei de-a cincea generații Kadett a început de fapt în 1979. De îndată
ce Opel Kadett D, primul model Opel cu tracțiune față, a apărut pe piață, au fost deja colectate idei pentru potențialul succesor.
Pe parcursul a cinci ani, 1,5 miliarde de mărci germane au fost alocate dezvoltării modelului Kadett E. Înainte ca acesta să fie pregătit pentru producția de serie, prototipurile au parcurs o distanță totală de aproximativ 6,5 milioane de kilometri – în centrele de testare, precum și pe pistele de curse, în condiții meteo extreme în nordul Europei și în regiunile deșertice din SUA.
Noua generație a debutat în toamna anului 1984, fiind disponibilă ca hatchback cu trei și cinci uși și Kadett break cu trei și cinci uși – cu un volum de încărcare de până la 1.520 de litri, lider în clasă. Doar un an mai târziu, varianta notchback cu patru uși completează gama. Din 1987, clienții au putut cumpăra și o versiune decapotabilă, desenată chiar de Bertone.
Kadett GSi era cea mai aerodinamică berlină a vremurilor sale
Cea mai sportivă și mai puternică variantă a celei de-a cincea generații a compactei germane a fost Kadett GSi. Versiunea de serie avea inițial un motor de 1.8 litri ce dezvolta o putere maximă de 115 CP. Au existat și versiuni destinate competițiilor. GSi a ajuns pe circuit la scurt timp ca mașină de turism grupa A cu 170 CP și o accelerație de la 0 la 100 km/h în puțin sub șapte secunde. Iar Kadett GSi 16V de curse 250 CP și-a sărbătorit premiera câștigătoare la începutul Campionatului Internațional German de Turisme în 1988. Un an mai târziu, austriecii Josef Haider/Ferdinand Hinterleitner au devenit campioni germani la raliuri cu Opel Kadett GSi 16V. În același an, o echipă Opel a intrat în Campionatul German de Turisme cu a cincea generație Kadett.
În 1984, Kadett a stabilit un record în materie de aerodinamică. După 1.200 de ore de reglaj fin în tunelul de vânt, Kadett E atingea un coeficient de rezistență de 0,32. Iar sportivul GSi, cu un coeficient de rezistență de 0,30 și o suprafață de rezistență la aer de 0,57 metri pătrați, a fost cea mai aerodinamică berlină din lume la acea vreme.
În prezent, Astra L duce ștafeta modelelor compacte din gama Opel, având elemente de design inspirate chiar de Kadett E. Noua generație Astra este disponibilă cu o gamă largă de motorizări, printre care se numără și o variantă pur electrică.