Premiul internaţional de design "red dot”, atribuit din 195 sub egida Design Zentrum Renania de Nord Westphalia din Essen, Germania, se numără printre cele mai importante şi mai renumite premii de design la nivel mondial. Acesta este atribuit diverselor produse de către un juriu internaţional de specialişti în design, care decid pe baza gradului de inovaţie, nivelului de funcţionalitate şi calităţii formei produselor.
Modelul Insignia a fost creat la Centrul de Design al GM Europe din Rüsselsheim şi a introdus un nou limbaj stilistic care "combină măiestria sculpturală cu precizia germană”. "Sunt deosebit de mândru să accept acest premiu în numele întregii echipe de design” a declarat vicepreşedintele centrului de design al GM Europe Mark Adams.
Autovehiculul sedan din clasa mijlocie a fost desemnat "Autovehiculul european al anului 2009” de către un juriu internaţional format din jurnalişti din Europa şi a câştigat numeroase alte premii, inclusiv DESIGNBEST, decernat de juriul Autobest şi Autovehiculul "Executive” al anului, acordat de revista Fleet Magazine în Marea Britanie.
Premiul de design "red dot” a mai fost câştigat de numeroase alte companii cunoscute pentru designul lor inovator, printre care Apple, Nokia – şi Opel. Alte trei modele Opel, GT, Astra GTC şi Astra G din anul 1998, sunt înscrise în registrele cu numele precedenţilor câştigători ai premiilor "red dot”, arhivate în muzeul centrului din Essen, Germania. Anul trecut, un al patrulea autovehicul, prototipul Flextreme, a primit premiul "concept de design” de la Centrul de Design "red dot” din Singapore.
Anul acesta, aproximativ 1.400 de companii din 49 de ţări au prezentat 3.231 de produse, care au intrat în cursa pentru câştigarea mult râvnitului premiu "red dot”.