Opel Grandland X primește o nouă versiune hibridă, mai accesibilă
Opel Grandland X primește o nouă versiune hibridă cu încărcare la priză, mai accesibilă, odată cu lansarea modelului Grandland X Hybrid. Spre deosebire de versiunea Hybrid4 existentă (300 CP), noua versiune a lui Grandland X are tracțiune față și o putere totală a sistemului hibrid de 224 CP.
Sistemul de propulsie a lui Grandland X Hybrid este cunoscut de la Citroën C5 Aircross Hybrid. Acesta combină puterea motorului turbo pe benzină de 1,6 litri/180 CP cu cea a unui motor electric de 81 kW (circa 110 CP) pentru o putere totală de 224 CP și un cuplu maxim de 360 Nm. Motorul electric este integrat în cutia de viteze automată cu opt trepte. Autonomia totală în modul electric este de 57 km conform ciclului WLTP. Aceasta este o valoarea care permite celor mai mulți să se deplaseze în oraș cu zero emisii.
Opel Grandland X: o nouă versiune hibridă, mai eficientă
Luând în considerare autonomia în modul electric, rezultă un consum pentru primii 100 de kilometri de circa 1,5 l/100 km (ciclul WLTP. Asta înseamnă că versiunea cu tracțiune față a lui Grandland X este mai eficientă decât cea cu tracțiune integrală. Aceasta afișează o cifră oficială (de asemenea în ciclul WLTP) de 1,6 l pentru primii 100 de kilometri. Având în vedere că bateria Li-Ion are aceeași capacitate (13,2 kWh), este de așteptat ca versiunea cu tracțiune față a lui Grandland să aibă un avantaj în ceea ce privește autonomia față de versiunea Hybrid4.
Opel Grandland X Hybrid oferă trei moduri de rulare – Electric, Hybrid și Sport. Dacă primul dintre acestea este clar cam ce face, modul Hybrid selectează automat cea mai eficientă metodă de propulsie în funcție de condițiile de rulare. În modul sport, ambele motorizări colaborează pentru obținerea celor mai bune performanțe. În acest caz, accelerația de la 0 la 100 km/h durează 8,9 secunde, viteza maximă atingând 225 km/h.
Dacă prețul lui Grandland X Hybrid4 pornește de la 43.700 de euro (echiparea Innovation), versiunea cu tracțiune față este cu 5,950 de euro mai ieftină la aceeași echipare. Avantajul este însă că Grandlad X Hybrid poate fi cumpărat și în echipările inferioare Enjoy și Design Line, la prețul de 35.750 de euro, respectiv 37.350 de euro. Ceea ce înseamnă că, dacă Guvernul va menține avantajele programului Rabla Plus din acest an, vom putea cumpăra un Grandland X hibrid cu încărcare la priză la un preț extrem de atractiv, care pornește de la circa 29.500 de euro.