Opel ADAM, imagini şi informaţii OFICIALE

Publicat: 12 07. 2012, 11:35

Opel ADAM este prima maşină fashion de clasă mini creată de marca germană, iar oficialii Opel insistă că a fost proiectată şi va fi fabricată exclusiv în Germania, ca semn al calităţii superioare pe care ar trebui s-o aşteptăm de la această maşină. Vorbim de o maşină mică şi nervoasă, cel puţin aşa arată în primele imagini oficiale publicate de Opel.

Ea poartă numele fondatorului mărcii, ADAM Opel, aşadar era de aşteptat ca germanii să pună tot ce au mai bun pe ea; în plus, ea este poziţionată în noul segment fashion al clasei A, din ce în ce mai aglomerat.

Opel ADAM, elemente definitorii

În primul rând, maşina e personalizabilă la extrem, astfel încât fiecare model ADAM poate fi considerat unic. În al doilea rând, ADAM oferă tehnologii din segmentele superioare – de la sistemul infotainment care integrează smartphone-ul posesorului în autovehicul (Android şi Apple iOS), ecran digital color de mari dimensiuni pe care pot fi rulate aplicaţiile de pe telefon sau chiar pot fi vizionate filme, faruri şi stopuri cu LED, asistenţă la pornirea în rampă, sistem Start/Stop, sistem automat de parcare, şamd. Ah, şi volan încălzit…


Opel ADAM – detalii tehnice

Cu o lungime de 3.7 metri şi o lăţime de 1.72 metri, ADAM oferă spaţiu suficient pentru patru adulţi, având în vedere şi ampatamentul de 2311 mm. Modelul va fi fabricat doar în versiunea cu 3 uşi, dar la interior vom regăsi multe dintre soluţiile de modularitate Opel. ADAM va fi disponibil iniţial cu trei motoare pe benzină (1,2 l 70 CP, 1,4 l 87 CP şi 1,4 l 100 CP) combinate cu o transmisie manuală cu cinci trepte de viteză. Toate sistemele de propulsie sunt disponibile cu pachetul tehnologic ecoFLEX, inclusiv sistemul Start/Stop, care permite reducerea consumului de carburant.

De anul viitor, ADAM va beneficia de o nouă generaţie de motoare pe benzină de dimensiuni mici, cu turbocompresor şi sistem de injecţie directă. Noile motorizări vor fi combinate cu o generaţie complet nouă de transmisii manuale cu şase trepte de viteză. Este disponibilă în opţiune şi noua generaţie a sistemului avansat de asistenţă la parcare (APA II). La activarea sistemului de către sistem, acesta caută spaţiile de parcare potrivite din jur şi apoi parchează maşina automat, şoferul fiind nevoit doar să acţioneze pedalele de frână, pedala de ambreiaj şi să schimbe la nevoie treapta de viteză. Acest sistem vine în standard împreună cu sistemul de monitorizare a unghiului mort.

Jantele pot avea dimensiuni între 15 şi 18 inci, iar autovehiculele echipate cu jante de 17 sau 18 inci sunt disponibile standard cu un şasiu sport, pentru un răspuns mai prompt din partea sistemului de direcţie. Sistemul de servodirecţie (EPS) din dotarea modelului ADAM include un mod (CITY) special pentru oraş, care, printr-o simplă apăsare de buton, sporeşte gradul de asistare a direcţiei la viteze scăzute – o funcţie deosebit de utilă în special la efectuarea manevrelor. Ultima generaţie a sistemului avansat ESP este inclusă în dotarea standard a tuturor modelelor ADAM, fiind combinată cu o varietate de funcţii secundare utile, cum ar fi sistemul de asistare la pornirea în rampă.

Opel ADAM: personalizare la extrem

Germanii de la Opel s-au gândit că ar fi haios să revoluţioneze un pic sistemul de alegere al echipărilor. Mai precis, maşina nu vine echipată în stilul intrare în gamă/mediu/full, ci în trei linii de echipare cu personalitate proprie: JAM, GLAM şi SLAM. Nu râdeţi, aşa le-au spus nemţii!

JAM este stilul rebel şi colorat, GLAM pune accent pe eleganţă şi sofisticare iar SLAM este orientat spre cei cu spirit sportiv. Fiecare linie are la dispoziţie o paletă foarte largă de nuanţe de caroserie şi elemente decorative interioare (inclusiv un pavilion cu LED-uri…), astfel încât nicio maşinuţă să nu semene cu alta. Vom putea spune mai multe despre ce înseamnă de fapt aceste trei linii diferite de echipare atunci când vom testa maşina.

Cum ADAM va fi lansat în septembrie 2012 la Paris, iar primele modele vor ajunge în showroom-uri în ianuarie 2013, testul e destul de aproape. Până atunci, putem spune deja că Opel are toate şansele să facă lucruri mari cu această maşinuţă.

Voi ce părere aveţi?