Deşi cu Dacia românii nu au avut şansa să se remarce peste Ocean, în 1985 a apărut un autoturism care avea să atragă atenţia dealerilor din lumea bună. Acesta se numea OLDA, şi era un mix între două autoturisme produse în ţara noastră.
Simion Săpunaru este cel care a vrut să facă OLDA celebră, el fiind omul care a condus Centrala de Autoturisme Piteşti în perioada 1979-1987 în calitatea de director general. România ar fi avut şansa să exporte mii de automobile în Canada, graţie unui proiect secret, prezentat la Salonul Automobilistic de la Toronto din 1985.
“N-aţi auzit niciodată de el! Era un produs realizat în mare taină. Se chema OLDA, de la Oltcit şi de la Dacia, un mix obţinut prin montarea motorului şi a transmisiei de la Dacia pe un Oltcit”, dezvăluie, pentru Adevărul.ro, Victor Jigman, fost director la Automobile Dacia / Întreprinderea de Autoturisme Piteşti, pe segmentul de afaceri internaţionale.
Simion Săpunaru a considerat că acest model este cel mai potrivit pentru piaţa canadiană. OLDA era un autoturism ce avea caroseria de OLTCIT – TRS12, motor de Dacia – 1400 şi o cutie de viteze cu 5 trepte.
Deşi OLDA era în programul de vânzări ai anilor ’85-’90, figurând cu un număr foarte mare de comenzi, maşina nu a fost niciodată produsă. Conform oficialilor problema care a intervenit a fost una de strategie, considerându-se că nu se putea vinde în Canada un produs care nici măcar nu fusese testat în România.
Pentru a intra pe piaţa din Canada maşina avea nevoie de un sistem antipoluare care ar fi crescut considerabil preţul final. În cele din urmă maşina nu a intrat în faza de producţie, iar proiectul OLDA s-a rezumat la cele trei-patru astfel de maşini trimise în Canada, asta, în ciuda faptului că se semnase deja un contract de export ce prevdea livrarea de 4000-5000 de maşini din toată gama.