Acum este oficial. Termenul limită la care dispar toate motoarele pe combustie
Până acum au fost doar speculații, acum este oficial. Comisia Europeană a stabilit termenul limită pentru toate motoarele pe combustie. Când vor ieși din producție?
Comisia Europeană pune capăt producției de motoare pe combustie. Forul european a prezentat planul “Fit for 55”. Acesta detaliază cadrul legislativ cu privire la modificările care vor avea loc în perioada care urmează.
Potrivit acestui plan, 2035 este termenul limită pentru propulsiile convenționale. Pentru a atinge obiectivele prezentate, se impun măsuri radicale în rândul constructorilor auto.
Până în anul 2030, Uniunea Europeană are ca obiectiv o scădere cu 55% a emisiilor de dioxid de carbon față de anul 2021. Media de emisii de dioxid de carbon la nivel de gamă nu trebuie să depășească, în acel moment, valoarea de 95 gr CO2/km.
Cinci ani mai târziu, adică în 2035, motoarele pe combustie trebuie să dispară cu totul din oferta producătorilor de mașini. Aceștia vor fi obligați să vândă doar vehicule cu emisii zero. Pentru a încuraja achiziția mașinilor electrice, Comisia Europeană promite finanțări consistente și solicită accelerarea dezvoltării infrastructurii necesare. Astfel, începând din 2025, potrivit planului, vor fi amplasate stații de încărcare la distanțe de maximum 60 de kilometri.
În premieră, planul Comisiei de la Bruxelles vizează și industria aviatică, și transporturile maritime. Europa își propune ca, până în anul 2050, să devină primul continent neutru din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon.
Franța, primul stat care se opune acestui termen limită la care trebuie să dispară motoarele pe combustie
Pachetul de măsuri radicale propuse de forul european va fi supus aprobării celor 27 de state membre UE, apoi va intra în Parlamentul European. Procedura ar putea dura aproximativ doi ani și ar putea implica o serie de modificări.
Nu este exclus ca granzii industriei auto și mai multe state europene să protesteze împotriva pachetului de măsuri. Guvernul francez și-a anunțat deja opoziția față de termenul limită comunicat. Oficialii de la Paris solicită o perioadă de tolerare a vehiculelor hibride prelungită dincolo de 2035. Președintele Emmanuel Macron a avut deja o întâlnire cu șefii grupului Stellantis și cu reprezentanții Renault.
Potrivit estimărilor Plateforme Automobile, eliminarea motoarelor pe combustie va duce la pierderea a aproximativ 100.000 de locuri de muncă în Franța. În prezent, în Hexagon, industria auto asigură în mod direct 190.000 de locuri de muncă.