Oficial: Audi A5 facelift
De acum înainte, toate motorizările gamei A5 – trei propulsoare
pe benzină şi patru diesel sunt echipate standard cu injecţie
directă, turbo, start-stop şi sistem de recuperare al energiei la
frânare. Nivelul emisiilor de CO2 a scăzut astfel chiar şi cu 22%
pentru anumite modele iar consumul de combustibil este acum mai mic
cu 11% în medie.
Cel mai mic motor disponibil acum pentru A5 este propulsorul în
patru cilindri 1.8 TFSI. Modificat intens, motorul produce acum 170
CP, consumul mediu anunţat fiind de 5,7 litri pentru 100 km
parcurşi. Emisiile de CO2 sunt acum de 134 grame CO2 per km –
scădere de la 164. Versiunea 2.0 TFSI rămâne neschimbată la 211 CP
putere maximă. Ca motor foarte performant urmează în gamă un nou
3.0 TFSI, V6 de 272 CP.
Cel mai mic diesel este acum 2.0 TDI cu 177 CP. Cuplat unei
transmisii manuale cu şase rapoarte, oferită standard, în A5 Coupe
acest motor emite doar 122 g/km de CO2 iar consumul mediu anunţat
este de doar 4,7 litri la 100 km parcurşi. Trei motoare V6
completează oferta TDI. Primul are 204 CP, un consum mediu de 4,9
şi emisii CO2 de 129 în A5 Coupe echipat cu transmisia Multitronic.
Al doilea oferă o putere maximă de 245 CP iar în curând va fi
oferită o a treia motorizare V6 TDI care va fi primul motor al
gamei care îndeplineşte deja normele Euro 6.
Toate versiunile de A5 au fost îmbunătăţite la nivelul
suspensiei spate care a primit noi elemente de prindere şi setări
noi pentru amortizoare, schimbări menite să ofere mai mult confort
dar şi manevrabilitate mai bună. Jantele de 17 inch din aliaj vor
fi de acum dotare standard iar cele opţionale pot ajunge până la un
diametru de 20 de inch. Şi direcţia lui A5 a fost modificată pentru
toate versiunile.
Din punct de vedere stilistic, noul A5 este acum mult mai apropiat
de fratele mai mare A6. Farurile sunt aproape identice cu ale
acestuia şi includ noul efect stilistic al LED-urilor, „wave”, un
mic val, element folosit până acum pe A1, A6 şi A8. Spoilerul faţă
este şi el nou, fiind desenat mai agresiv cu prize de aer mai mari.
În spate stopurile sunt noi şi optional pot fi comandate cu LED-uri
iar spoilerul a fost şi el redesenat.
La interior modificările sunt mici dar semnificative. Sunt
disponibile de acum noi modele de volane, un nou selector pentru
transmisiile automate, o finisare nouă pentru bord şi consola
centrală, un sistem MMI revizuit şi o nouă gamă de opţionale pentru
tapiţerie şi inserţii. Pentru A5 Sportback se poate comanda de acum
o banchetă spate cu cinci locuri.
Noile modele A5, Coupe, Cabrio şi Sportback vor putea fi
comandate în România începând cu luna septembrie a acestui an iar
primele maşini vor sosi în ţară în noiembrie. Preţurile oficiale
ale noilor versiuni nu au fost comunicate până la acest moment.