Cum arată oamenii care au supraviețuit unor accidente grave? Centura de siguranță i-a salvat
Mașinile lor s-au făcut zob. Unii au plecat acasă pe picioarele lor. Alții au fost transportați de urgență la spital cu elicopterul. Cum arată oamenii care au supraviețuit unor accidente grave? Centura de siguranță le-a salvat viața.
Figuri anonime care arată emoție. Ce au în comun? Sunt oamenii care au trăit pentru că au purtat centura de siguranță. Fotografiile lor, realizate de Martin Schoeller, au fost expuse la centrul Fotografiska din New York.
Portretele expresive au fost surprinse în timp ce supraviețuitorii spuneau povestea accidentelor prin care au trecut. Sunt 15 persoane: mame, tați, fii și fiice, frați ș surori. Nu toți se aflau într-o mașină marca Volvo. Dar toți purtau centura de siguranță. Prin intermediul expoziției A Million More (Încă un milion), Volvo vrea să demonstreze cât este de important să fim asigurați corect în mașină și cât de fragili suntem.
Cei care apar în portretele expuse la New York au suferit traume severe. Unii dintre ei, mai norocoși – dacă se pot numi astfel – au fost marcați doar psihic în urma unor coliziuni violente. În centrul expozițional, constructorul auto a amplasat o centură din 1966. Aceasta este însoțită de povestea dispozitivului de siguranță.
Expoziția și-a deschis porțile pe 24 martie, iar vizitatorii îi vor putea trece pragul până pe 24 aprilie.
Centura de siguranță – o invenție care a salvat milioane de vieți
Volvo a inventat centura de siguranță în trei puncte în anul 1959. Dar sistemul nu a primit doar reacții pozitive. Din contră, chiar a fost un sistem controversat. Conducătorii auto și pasagerii erau sceptici în privința eficacității sale și blamau legislația care îi forța să o poarte.
62 de ani mai târziu, centura este creditată cu salvarea a milioane de vieți.
La această oră, centura este o dotare obligatorie la bordul autoturismelor. În România, legislația îi obligă pe toți cei care ocupă locuri dotate cu centuri de siguranță să le cupleze în timpul mersului.