O șoferiță din Franța a primit zeci de amenzi pentru depășirea vitezei medii. Nu a înțeles cum funcționează aparatul
O șoferiță din Franța a primit zeci de amenzi pentru depășirea vitezei medii pe tronsonul din fața locuinței sale. Șoferița nu a înțeles cum funcționează noile radare de tronson, care calculează viteza medie și face aproape imposibilă fentarea dispozitivului.
Radarele de tronson, sau radarele de viteză medie, sunt o nouă generație de radare care au început să fie montate în număr din ce în ce mai mare pe șoselele și străzile din vestul Europei. Acestea nu surprind viteza mașinii în momentul trecerii pe sub cameră, ci calculează viteza medie pe un segment mult mai mare. Dacă aceasta este mai mare decât limita de viteză pe segmentul respectiv, șoferul primește o amendă în plic, acasă. În acest fel, chiar dacă frânezi în dreptul camerei radar și accelerezi după ce treci de aceasta, tot vei primi amendă.
Acest mod de funcționare al sistemului nu a fost înțeles de o șoferiță din Franța, care a fost surprinsă de nenumărate ori după ce s-au montat radare de tronson pe strada pe care locuiește. Șoferița a frânat conștiincioasă în fața camerelor radar și a crezut că a evitat amenzile. Spre surprinderea ei, acestea au început să curgă, la circa zece luni de la prima abatere înregistrată. În scurt timp, ea a adunat 33 de amenzi pentru depășirea vitezei medii, însumând deja peste 2.500 de euro. În plus, s-au calculat și 37 de puncte de penalizare. Cum permisul francez are numai 12 puncte, înseamnă că șoferița și-a pierdut deja permisul de trei ori.
O șoferiță din Franța a primit zeci de amenzi pentru depășirea vitezei medii. Cum funcționează radarul de tronson
Funcționarea sistemului radar de tronson este simplă. La intrarea pe segmentul monitorizat, camera face o fotografie a numărului de înmatriculare și marchează ora. O cameră similară face același lucru la ieșirea de pe segment și calculează viteza medie a mașinii între cele două puncte. Dacă aceasta este mai mare decât limita de viteză, se emite automat amenda.
Șoferița recunoaște că a frânat în fața celor două camere montate pe strada sa, dar între acestea „a accelerat puțin”. Aceste manevre s-au repetat întocmai, zi de zi, astfel că cele 33 de amenzi cu siguranță nu sunt ultimele. Șoferița nu înțelege însă de ce amenzile au întârziat zece luni, ceea ce anulează avantajul educativ al sistemului radar.
Primele radare de tronson au fost instalate în Franța în 2012, aceasta fiind a opta țară din UE care folosește acest sistem. În mai puțin de un an fuseseră instalate sute de astfel de camere pe diferite șosele și autostrăzi franceze.
sursa: The Connection