O nouă secțiune de pe Drumul Național 2 (E85) primește protecție cu parapete pe rulouri. Direcția Regională de Drumuri și Poduri Buzău a anunțat demararea lucrărilor de amenajare a acestor sisteme.
Drumul Național 2, care face legătura între București și estul României, până la vama Siret, cu Ucraina, este unul dintre cele mai periculoase.
Anual au loc pe această rută sute de accidente deosebit de grave, soldate cu pierderi de vieți omenești și numeroase persoane rănite.
Pentru a preveni producerea de accidente rutiere, pe DN 2 a început montarea unor parapete de protecție pe rulouri.
Mai exact, Direcția Regională de Drumuri și Poduri Buzău a anunțat că noile sisteme se vor monta la km 176+199, în localitatea Urechești, județul Vrancea.
Aceste parapete se amplasează pe marginea drumului, în zone unde exisă un pericol sporit ca vehiculele să iasă în afara părții carosabile.
Anul acesta au fost montate parapete mobile din role de mari dimensiuni și pe DN1.
Sistemul de protecție format din parapete pe rulouri e conceput să evite evenimentele rutiere soldate cu leziuni mortale. Pentru că acesta are capacitatea de a dispersa energia în lungul parapetului, în momentul impactului.
„În această perioadă, pentru a spori siguranța în trafic, montăm cele mai sigure sisteme de parapete, parapetul pe role. Avem o cantitate de 3 kilometri liniari pe care îi vom monta în zonele pe care noi le știm a fi sensibile și periculoase. Cu această ocazie sperăm să nu mai avem evenimente tragice și să nu mai avem accidente grave”, a spus Tudor Duțu, directorul regional al Direcției de Drumuri Brașov, într-un clip postat de DRDP pe YouTube.
În prima etapă, aceste parapete mobile au fost montate pe un sector de pe DN 1, într-o curbă periculoasă din zona municipiului Codlea. În această zonă au fost instalaţi aproximativ 300 de metri de parapet.
Vehiculele care intră în contact cu acest sistem de protecție sunt redirecționate înapoi pe calea de rulare, fiind astfel evitată părăsirea suprafeței carosabile.
Primul parapet cu role speciale a apărut în 2019 pe un pod la ieşirea din localitatea Chitila, lângă Bucureşti. Acest gard de protecţie s-a montat pe o porțiune de 500 de metri. Alți aproximativ 1.000 de metri s-au instalat pe DN2, în apropierea localităţii Coșereni.
Rolele din cauciuc şi plastic sunt concepute să reziste inclusiv unui impact cu un autobuz sau camion de 13 tone.