O nouă mașină electrică revoluționară ajunge în Europa. Va costa doar 32.000 de euro
Fisker anunță că va aduce crossover-ul electric Pear și în Europa. Mașina va rivaliza cu modele precum Volvo EX30.
Fisker a aprobat designul și arhitectura tehnică a noului său model electric, ce se va numi Pear. Compania americană se îndreaptă spre punerea în producție a modelului electric cu șase locuri pe ambele maluri ale Atlanticului, ceea ce înseamnă că Pear va ajunge și în Europa, potrivit Autocar.
Pear este cel de-al doilea model al companiei americane, după SUV-ul Ocean care a fost recent lansat pe piață și a fost conceput cu un accent puternic pus pe menținerea costurilor la un nivel cât mai mic pentru a păstra un preț vizat de 32.900 de euro atunci când va fi lansat in 2025.
Dacă va fi vândut cu acest preț, Fisker Pear va concura cu ușurință cu modele precum Volvo EX30, care este mai scump, cu mașini similare precum Peugeot E-3008 sau Nissan Ariya, chiar și cu mașini din clasa inferioară, precum Peugeot E-208 sau Opel Corsa E.
Noul Fisker Pear ar putea ajunge în Europa cu un preț foarte competitiv
O astfel de mașină electrică va fi crucială pentru profiturile unei companii așa cum este Fisker, care își începe incursiunea pe piața auto globală. După cum a explicat fondatorul și CEO-ul companiei, Henrik Fisker, arhitectura special creată pentru Pear extrem de rentabilă și nu are legătură cu șasiul din aluminiu care stă la baza SUV-ului Ocean.
„Când am pornit proiectul Pear, le-am spus inginerilor să scoată 25% din toate piesele. Doar eliminați-le. Găsi o cale. A fost chinuitor. Am avut întâlniri la fiecare două zile timp de multe luni și au reușit să scoată 35% din toate piesele din mașină”, a declarat Henrik Fisker.
Fisker susține chiar că a dezvoltat propria arhitectură electronică rentabilă pentru Pear, folosind doar două computere pentru a rula întreaga mașină. „Este foarte rapid, dar folosește cu 25% mai puțină energie”, a explicat Fisker.
În plus, el a dezvăluit că sunt în curs de desfășurare discuții pentru găsirea unui partener de producție, însă nu a confirmat dacă Magna Steyr, care construiește modelul Ocean în Austria, se află în plan. Producția americană este planificată să fie gestionată de fabrica Foxconn din Taiwan.