O nouă idee de criză: rent-a-car cu maşina personală
În teorie, să-ţi transformi maşina personală ad-hoc în „utilaj” de rent-a-car poate fi foarte simpu. O demonstrează un american, Neil St. Clair, care, din cauză că a rămas în urmă cu plata ratei şi a asigurării la noul său BMW Seria 5, a apelat la firma de peer-to-peer RelayRides.
Care l-a ajutat pe posesorul BMW-ului să găsească oameni interesaţi să îi folosească maşina şi să plătească 15 USD pe oră sau 75 USD pe zi. Conform proprietarului, într-o singură lună a câştigat circa 700 USD, din care şi-a acoperit costurile ratei şi asigurării, ba i-au mai şi rămas bani în plus. „Practic, am maşina gratis” le-a declarat omul jurnaliştilor de la CNN.
Însă, chiar dacă sună ca o idee genială, există şi riscuri: de la mizeria pe care ţi-o fac diverşii clienţi în maşină până la accidente – a exista un caz în care maşina a fost daună totală, iar cel de la volan a murit, ceea ce a implicat mai multe probleme privind recuperarea banilor din asigurarea de viaţă a clientului.
Pe de altă parte, cine apelează la acest serviciu denumit generic peer-to-peer (prin care persoanele fizice îşi pun la dispoziţie maşinile personale în sistem rent-a-car) are dreptul să refuze cererea celor interesaţi, motivat sau nu – lucru de înţeles, deoarece vorbim de maşina personală. Iar, dacă vă întrebaţi de ce pare tentant să închiriezi maşina de la o persoană fizică răspunsul ţine de bani: e mai ieftin decât de la o firmă specializată de rent-a-car.
Interesant este faptul că General Motors pare foarte interesat de acest sistem, de rent-a-car al maşinilor personale: de curând, concernul american a realizat un parteneriat cu o firmă de peer-to-peer, utilizând sistemul de comunicare OnStar pentru a facilita interacţiunea proprietarilor şi potenţialilor clienţi.
VOI AŢI ÎNCHIRIA MAŞINA PERSONALĂ PRINTR-UN ASTFEL DE PROGRAM PEER-TO-PEER?