Mazda a reușit să parcurgă 1600 de kilometri fără a folosi combustibili fosili. Mașina folosită a fost un MX-5 fără modificări suplimentare.
Zilele combustibililor fosili sunt numărate, iar acest lucru este tot mai evident. Uniunea Europeană a decis interzicerea vânzării de mașini noi începând cu anul 2035, iar acest lucru ar putea schimba complet fața industriei. Cu toate acestea, motorul cu ardere internă ar mai putea avea un cuvânt de spus. Inginerii de la Mazda au testat combustibili alternativi într-o călătorie de 1600 de kilometri cu un MX-5, scrie Autoweek.
Mazda a luat un exemplar al micului roadster pe care nu l-a modificat și l-a alimentat cu combustibilul obținut din surse alternative. Mazda spune că acest MX-5 nemodificat a efectuat ture pe circuitul Anglesey din Țara Galilor, Oulton Park din Anglia, Knockhill din Scoția și Kirkistown din Irlanda de Nord. Această călătorie a durat o săptămână, iar turele rapide nu au luat în considerare economia generală de combustibil observată. Compania a realizat acest experiment pentru testa un combustibil sustenabil de la o companie numită Coryton.
Mazda spune că Coryton are un proces care transformă deșeurile agricole într-un înlocuitor al benzinei. Se pare că producătorul folosește paie și deșeuri de alte pante pentru a crea hidrocarburi care pot fi apoi folosite pentru a alimenta un motor cu ardere internă. De asemenea, acest combustibil nu a penalizat MX-5, iar Mazda raportează că motorul de 2,0 litri natural aspirat în patru cilindri a obținut o medie de aproximativ 6,19 litri per suta de kilometri în timpul testului pe drumurile publice. Evident, acesta a fost un test separat de cel efectuat pe circuit.
Rămânem cu câteva întrebări legate de prețul acestui combustibil sau dacă va fi disponibil și în ce fel. Testul demonstrează că motorul nemodificat a funcționat cu acest combustibil sintetic fără probleme semnificative.