Grupul PSA şi organizaţiile non-guvernamentale T&E şi FNE au anunţat oficial consumul real pe durata utilizării pentru autovehiculele Peugeot, Citroën şi DS.
Testele au inclus 30 de modele de bază ale constructorului francez şi reprezintă o premieră în industria auto mondială.
Inspirat de proiectul european RDE (Real Driving Emissions), testul măsoară consumul de carburant cu ajutorul unui echipament portabil instalat pe autovehicul (PEMS*). Bureau Veritas, organism independent recunoscut la nivel international, este garantul testării în condiţiile prestabilite şi confirmă integritatea şi acurateţea rezultatelor.
Măsurătorile au fost realizate pe drumuri publice deschise traficului în condiţii de conducere reale, respectiv prin utilizarea climatizării, cu greutate bagaje şi pasageri, conducere în pantă etc. Măsurătorile obţinute – 25 km în mediu urban, 39 km extraurban şi 31 km pe autostradă – sunt comparabile cu cele ale clienţilor PSA, provenite din studii independente şi reflectă seriozitatea metodologiei aplicate de T&E şi FNE.
Modele PEUGEOT
14 MODELE PEUGEOT |
Test T&E |
Omologare |
Diferenţă |
|
108 1.2lPureTech 82 BVM5 pneuri STD de 15” |
6,1 |
4,3 |
1,8 |
|
208 1.6lBlueHDi 100 BVM5 pneuri TBRR de 16” |
4,7 |
3,5 |
1,2 |
|
208 1.6lBlueHDi 120 S&S BVM5 pneuri UBRR de 16” |
4,7 |
3 |
1,7 |
|
2008 1.6lBlueHDi 100 BVM5 pneuri TBRR de 16” |
5,1 |
3,7 |
1,4 |
|
2008 1.6lBlueHDi 120 S&S BVM6 pneuri TBRR de 16” |
5,2 |
3,7 |
1,5 |
|
2008 1.2lPureTech 82 BVM5 pneuri TBRR de 16” |
6,4 |
4,9 |
1,5 |
|
2008 1.2l PureTech 110 S&S EAT6 pneuri TBRR de 16” |
7,1 |
4,8 |
2,3 |
|
308 1.6lBlueHDi 120 S&S BVM6 pneuri UBRR de 16” |
4,9 |
3,2 |
1,7 |
|
308 1.2lPureTech 130 S&S BVM6 pneuri TBRR de 16” |
6,6 |
4,6 |
2 |
|
308 1.2lPureTech 110 S&S BVM5 pneuri UBRR de 16” |
6,3 |
4 |
2,3 |
|
3008 1.6lBlueHDi 120 S&S BVM6 pneuri TBRR de 17” |
6,1 |
4,1 |
2 |
|
3008 1.2lPureTech 130 S&S BVM6 pneuri UBRR de 17” |
7,6 |
4,9 |
2,7 |
|
508 2.0lBlueHDi 180 S&S EAT6 pneuri UBRR de 17” |
6,3 |
4 |
2,3 |
|
PARTNER 1.6lBlueHDi 120 S&S BVM5 pneuri TBRR de 15” |
6,1 |
4,3 |
1,8 |
|
Modele CITROËN
11 MODELE CITROEN |
Test T&E |
Omologare |
Diferenţă |
C1PureTech 82 BVM Feel pneuri STD de 15” |
6,1 |
4,3 |
1,8 |
C3PureTech 82 BVM Exclusive pneuri TBRR de 16” |
6,3 |
4,6 |
1,7 |
C3PicassoBlueHDi 100 BVM Confort pneuri TBRR de 16” |
5,7 |
3,8 |
1,9 |
C3BlueHDi 75 S&S BVM pneuri UBRR de 15” |
4,9 |
3,0 |
1,9 |
C4CactusBlueHDi 100 BVM Shine pneuri TBRR de 16” |
5,1 |
3,6 |
1,5 |
C4CactusPureTech 110 S&S BVM Shine pneuri de 16” |
6,1 |
4,3 |
1,8 |
C4BlueHDi 100 BVM Feel pneuri TBRR de 16” |
5,1 |
3,6 |
1,5 |
C4PicassoBlueHDi 120 S&S EAT6 Intensive pneuri TBRR de 17” |
6,5 |
3,9 |
2,6 |
Grand C4 Picasso BlueHDi 120 S&S BVM6 Attraction pneuri UBRR de 16” |
5,7 |
4 |
1,7 |
Grand C4 Picasso PureTech130 S&S BVM6 Intensive pneuri TBRR de 17” |
7,4 |
5 |
2,4 |
BerlingoBlueHDi 100 BVM pneuri TBRR de 15” |
6,1 |
4,3 |
1,8 |
Modele DS
3 MODELE DS |
Test T&E |
Omologare |
Diferenţă |
DS 3BlueHDi 120 S&S BVM6 Sport Chic |
5 |
3,6 |
1,4 |
DS 3PureTech 110 S&S BVM So Chic |
6 |
4,3 |
1,7 |
DS 4PureTech 110 S&S BVM So Chic |
5,4 |
3,8 |
1,6 |
Până la sfârşitul anului 2016, mărcile Peugeot, Citroën şi DS vor propune, pe site-urile oficiale, un simulator care va permite clienţilor estimarea consumului în funcţie de modul individual de conducere şi de condiţiile de utilizare (mixt/urban/extraurban/autostradă/gradul de încărcare al autovehiculului). În acelaşi timp, clienţii vor avea la dispoziţie şi o aplicaţie online de conducere ecologică care le va permite urmărirea consumului.