Compania chineză GAC crede că amoniacul poate fi un combustibil eco pentru automobile. Producătorul spune că a construit un motor care poate funcționa cu amoniac.
Amoniacul a fost propus drept o alternativă la combustibilii convenționali în domenii precum aviația sau transporturile, terestre și navale. Cu toate acestea, compania chineză GAC crede că acest combustibil poate avea un viitor și în industria producătoare de automobile. Producătorul spune că a dezvoltat primul motor cu amoniac pentru autoturisme, relatează New Atlas.
Amoniacul poate fi produs mai ușor și mai ușor de depozitat decât hidrogenul. Este mai ușor de manevrat, deoarece este lichid la temperatura mediului ambiant și, prin urmare, nu necesită compresie care consumă energie sau echipament de lichefiere criogenică.
De asemenea, amoniacul poate fi obținut în moduri mai curate, deși în acest moment producția nu este prietenoasă cu mediul înconjurător. Amoniacul este toxic și coroziv, fiind foarte periculos pentru oameni și animale.
Guzngzhou Automotive Group Co. (GAC) a anunțat că a dezvoltat un motor de 2,0 litri capabil să ardă amoniac lichid în siguranță și eficient. GAC susține că motorul dezvoltă o putere de vârf de 161 CP. Comparativ cu un motor cu combustie internă convențional, emisiile de CO2 sunt cu 90% mai mici.
Este o premieră? Nu tocmai. Cercetătorii de la Institutul Coreean de Cercetare Energetică au construit și testat o mașină numită AmVeh în urmă cu un deceniu, care funcționa cu 70% amoniac și 30% benzină.
Având în vedere că motorul GAC încă pare să creeze ceva dioxid de carbon, este posibil să existe și o altă sursă de combustibil în amestec. Acest lucru ar avea sens, deoarece viteza scăzută de propagare a flăcării în amoniac tinde să facă motoarele să se chinuie la turații mari sau sarcini scăzute ale motorului.