O altă investiție uriașă a Volkswagen ocolește România: Cine va produce baterii Li-Ion pentru nemți
România are deja o istorie a investițiilor ratate, în special când vine vorba de Volkswagen. Acum, aflăm că o altă investiție uriașă a Volkswagen ocolește România, de această dată fiind vorba de producția de baterii Li-Ion. Iată care sunt țările în care vor fi produse bateriile Li-Ion ale nemților.
Grupul Volkswagen are în plan accelerarea tranziției la mașini electrice. Acest lucru presupune, până în 2030, construirea a nu mai puțin de șase fabrici pentru producerea bateriilor Li-Ion, doar în Europa. Prima dintre acestea urmează să devină operațională în 2027 și, deja, există o concurență puternică între țările din Estul Europei pentru realizarea acestei investiții. România nu este însă pe lista Volkswagen.
Potrivit surselor din interiorul Volkswagen, printre țările candidate pentru o fabrică de baterii Li-Ion se află Cehia, Slovacia, Polonia și Ungaria. Cehia ar fi candidatul cel mai potrivit, având în vedere că țara găzduiește deja două uzine ale grupului, în care se produc deja baterii Li-Ion. Polonia și Ungaria sunt alte două țări în care producția de baterii Li-Ion este extrem de avansată.
Inițial, o decizie finală în privința amplasării fabricii de baterii urma să fie luată în cursul acestui an, iar negocierile cu guvernul ceh păreau să fie într-o fază avansată. Ulterior, însă, Grupul Volkswagen s-a retras și a anunțat că va lua decizia „în prima jumătate a anului 2022”.
Investiție uriașă a Volkswagen care ocolește România: Fabrică de baterii Li-Ion
„S-a presupus că vor decide până la finalul anului, acum au amânat decizia până la mijlocul lui 2022, nu doar în privinţa Cehiei”, a declarat ministrul ceh al Industriei, Karel Havlicek, pentru Reuters, confirmând informaţiile anterioare date publicităţii de agenţia cehă de presă CTK.
Pe lângă facilitatea de producţie care este în prezent în construcţie în oraşul german Salzgitter, alte cinci fabrici vor fi adăugate, a informat directorul de tehnologie de la Volkswagen, Thomas Schmall. Potrivit planurilor dezvăluite de cel mai mare producător european de automobile, cele şase fabrici vor putea produce celule de baterii cu o capacitate totală de 240 gigawaţi oră pe an în 2030.
România nu se află nici de această dată pe lista Volkswagen. Țara noastră a fost ocolită și în urmă cu doi ani, când germanii căutau un amplasament pentru o nouă fabrică Skoda. Cu toate acestea, în România se produc deja baterii Li-Ion, lângă București, de către Rombat. În plus, la Timișoara se află în construcție o altă fabrică de baterii Li-Ion, investiția fiind derulată de compania germană Dräxlmaier.