California a aprobat pentru prima dată un serviciu comercial de livrare fără şofer. Startup-ul Nuro intenţionând să înceapă operaţiunile comerciale de anul viitor.
Compania a testat vehiculele R2 în aprilie, dar aprobarea îi va permite să taxeze oamenii pentru serviciile sale. Vehiculele firmei vor avea o viteză limitată la 35 mile pe oră, (56 km/h) şi vor trebui să opereze în condiţii de „vreme frumoasă”. Nuro a fost fondată de doi foşti ingineri Google şi are finanţare de la firma japoneză Softbank.
R2 foloseşte radarul, imagistica termică şi camere de 360 de grade pentru a-şi coordona mişcarea. Maşina nu dispune de volan, pedale sau oglinzi laterale. Vehiculul are forma unui ou şi este mai mic decât majoritatea maşinilor din SUA. De asemenea, are două compartimente cu temperatură controlată pentru livrări. Uşile se ridică pentru a prezenta articolele odată ce destinatarul a introdus un cod.
În timpul unor teste desfăşurate în Houston, Texas, în februarie, R2 a livrat pizza pentru Domino’s Pizza, alimente din lanţul de supermarketuri Kroger şi produse Walmart. Un expert în transporturi a declarat că problemele de siguranţă vor continua să fie o preocupare. În octombrie, taxiuri fără şofer au început să opereze în Phoenix, Arizona, ca parte a serviciului Waymo ce aparţine Google.
Un serviciu similar, susţinut de gigantul online de tehnologie şi comerţ cu amănuntul Alibaba, este în prezent testat în cel mai mare oraş din China, Shanghai.
Nuro descrie R2 ca fiind un „robot electric folosit pentru livrare”, acesta fiind conceput pentru a funcționa pe distanțe scurte, în zone strict controlate. În cererea depusă la NHTSA în urmă cu trei ani, Nuro promite că vehiculele vor fi monitorizate permanent de operatori umani care pot interveni la nevoie pentru a prelua controlul.
Nuro a fost înființat în 2016 de doi ingineri care au lucrat în trecut la proiectul de vehicul autonom al Google. În 2019, start-up-ul a primit o finanțare de 940 milioane de dolari de la Softbank.
Sursă: BBC via Mediafax.ro