Francezii de la Renault pregătesc în secret succesorul MPV-ului Scenic, model care nu se mai comercializează în prezent nici în România. Viitorul monovolum va păstra actualul nume și va deveni complet electric, urmând să utilizeze aceeași platformă CMF-EV ca noul Megane E-Tech. Debutul este planificat pentru anul 2024.
Noua strategie „Renaulution” a Grupului Renault include, între altele, revigorarea numelui Scenic. Lansat în 1996, MPV-ul a dispărut complet din configuratoarele online după mai bine de 25 de ani. Principala cauză au fost vânzările din ce în ce mai slabe ca urmare a migrării clienților către segmentul SUV-urilor.
De aceea, oficialii Renault vor transforma Scenic-ul într-un SUV. Și, nu unul oarecare, ci 100% electric. Noul model va fi dezvoltat pe platforma CMF-EV destinată vehiculelor electrice. Este aceeași pe care o utilizează noul Megane E-Tech. Conform britanicilor de la Autoexpress, noul Scenic E-Tech va fi prefigurat de misteriosul concept Renault (foto). Acesta va fi dezvăluit în luna mai a anului curent.
Viitorul Renault Scenic ar urma să fie oferit doar într-o configurație cu 5 locuri, nicidecum una cu 7 locuri. Gilles Le Borgne, vicepreședinte executiv inginerie Renault Group, a confirmat că platforma CMF-EV este destinată exclusiv vehiculelor cu zero emisii cu cinci locuri.
Cu toate acestea, nu este exclus ca, ceva mai târziu, Renault să lanseze și o versiune Grand Scenic cu șapte locuri. Aceasta ar urma să fie construită pe o variantă revizuită a platformei CMF-EV.
Din punct de vedere estetic, viitorul Scenic ar trebui să preia o serie de detalii de la Megane E-Tech. Acesta elemente sunt specifice limbajului de design „Sensual Tech”. Diferența o vor face o caroserie mai robustă și o gardă la sol mai generoasă.
Nu vor lipsi detalii precum faruri și stopuri LED, noua siglă Renault supradimensionată și jante de 19 și 20 inch. La spate este de așteptat un hayon complet redesenat. Acesta ar urma să fie traversat de o baghetă luminoasă pe toată lățimea mașinii, ca la Megane E-Tech.
Noul Scenic E-Tech ar trebui să fie oferit în două versiuni Una va fi mai ieftină și va primi o baterie de 40 kWh ce va asigura o autonomie de 320 km în regim urban. Cea de-a doua variantă ar beneficia de o baterie de 60 kWh. În acest caz, repriza de încărcare 15-80% se va realiza în 30 de minute.
La interior, Scenic-ul cu emisii zero va oferi același spațiu generos pentru pasageri și pentru bagajele acestora, la fel ca actualul model. Așteptați-vă la un sistem de inteligent de rabatare a scaunelor, care va transforma MPV-ul într-un vehicul numai bun pentru transportul obiectelor voluminoase.
De asemenea, va exista un instrumentar de bord complet digital de 12,3 inch. Acesta va fi conectat la un ecran de 12 inch pentru sistemul de infotainment, care va fi realizat împreună cu Google. Materialele din cabină vor fi ecologice.
Noul Renault Scenic va fi un rival direct pentru Volkswagen ID.4 și își va face debutul cel mai probabil în cursul anului 2024.