Unităţile reparatoare neautorizate, ce aparţin persoanelor fizice, efectueaza intervenţii la nivelul sistemelor de frânare, direcţie, suspensie sau reparaţii la nivelul sasielor şi caroseriilor, fără a oferii garanţii, utilizând piese auto de pe piaţa neagră, fără instrumente tehnice omologate şi verificate I.S.C.I.R, punând astfel în pericol viaţa si integritatea fizică a participanţilor la trafic, informează Mediafax.
Acest lucru pune presiune pe service-urile autorizate care se confruntă astfel cu lipsă de personal şi concurenţă neloială. Asociaţiile anunţă un impact bugetar negativ estimat la aproximativ 500 milioane de euro anual.
Exact ca şi în cazul „pirateriei” din transporturile rutiere, cele două entităţi anunţă că fenomenul service-urilor care prestează servicii în mod ilegal este tratat de autorităţi cu maxim dezinteres, organele de control refuzand să acţioneze pentru combaterea acestuia, orientându-se în mod exclusiv în a controla şi sancţiona acei întreprinzători ce şi-au asumat plata taxelor şi impozitelor către stat, angajarea forţei de muncă cu forme legale şi autorizarea activităţii.
A.S.S.A.I. şi F.O.R.T. au solicitat Guvernului României, pe toate canalele oficiale, să ia măsurile necesare pentru aplicarea corespunzătoare a legii în privinţa tuturor activităţilor ilicite ce se promovează direct în mediul on-line însă, cu toate că situaţia este extrem de gravă, nu există până în prezent nici un rezultat concret, informează acestea.
Citeşte şi
Video cu şoferiţa de Porsche în momentul când loveşte troleibuzul cu 130 de km/h
Un nou examen medical pentru şoferi. Dacă nu treci testul, rămâi fără permis
Preţurile pentru Ford Puma, noul SUV produs la Craiova
Un Volkswagen Lupo cu 1800 de CP e ca un pitbul pe roţi. Made in Romania – VIDEO