Început cu o întârziere de aproape jumătate de an, programul Prima maşină îşi demostrează încet dar sigur inutilitatea. Doar două împrumuturi au fost garantate de stat până acum, scrie Digi24.ro.
Conform specialiştilor motivul este acela că cei interesaţi de cumpărarea unei maşini preferă să acceseze un credit de nevoi personale, decât să intre în acest program asigurat de stat.
Autorităţile au vrut sa coreleze programele Rabla şi Prima maşină în speranţa că tot mai mulţi români vor cumpara autoturisme noi. Însă cele două programe au început târziu, iar până în prezent au fost acordate doar două garanţii în valoare de 38.000 de lei.
„Orice client care şi-ar dori un autovehicul mai scump sau cu dotari substanţiale e posibil sa aleaga produsul de nevoi personale doar pentru a reuşi să se finanţeze”, arată Dragoş Nichifor, broker de credite, citat de Digi24.ro.
Alte piedici care îngreunează desfăşurarea programului sunt timpul de aşteptare de două luni până la aprobarea dosarului şi obligaţia asigurării CASCO. Singurul avantaj ar fi costul mai mic al creditului prin programul Prima maşină, decât costul unui împrumut de nevoi personale.
„Vorbim de o dobândă în jur de 4% finală, iar la nevoi personale creditul cel mai ieftin din piaţă are o dobândă undeva la 7%”, a declarat Dragoş Nichifor pentru sursa citată mai sus.
În 2015 au fost date 193 garanţii, în valoare totală de 3,2 milioane de lei, de peste 300 de ori mai puţine decât sumele ce puteau fi garantate de program.
Noutatea programului din acest an este că voucherele obţinute prin programul Rabla pot fi utilizate ca avans în programul Prima maşină.
Mai multe puteţi afla din reportajul celor de la Digi24.ro.