Numărul 1 mondial: GM vs. Toyota
După ce Toyota a anunţat că, în 2007, a vândut 9,37 milioane de maşini pe plan mondial, toată lumea aştepta cu sufletul la gură să vadă răspunsul celor de la General Motors, liderul indiscutabil al pieţei auto mondial de 76 de ani încoace. GM a dat publicităţii suma de 9.369.524 de vehicule vândute per total, adică… aproape la fel cu Toyota (care a dat o cifră rotunjită).
Prin urmare, pentru a se clarifica situaţia celui mai mare constructor auto pe plan mondial în 2007, Toyota va da un comunicat de presă până la sfârşitul lunii ianuarie cu numărul exact de exemplare comercializate. Cel mai interesant este că aceste "recorduri" nu sunt premiate de nici o organizaţie din lume, urmând a fi folosite doar pentru mândria constructorilor, deci ca unelte de marketing pentru lustruirea imaginii.
Se pare că trofeul neoficial de "cel mai bun" merită, totuşi, eforturile celor doi coloşi: GM a avut o creştere de 3% în 2007, datorată în special expansiunii pe pieţele din America Latină, Africa, Orientul Mijlociu, pieţele emergente din Europa şi, mai ales, China; Toyota, în schimb, se poate lăuda cu o creştere de 2,7% chiar pe teritoriul USA, în timp ce restul pieţelor au înregistrat evoluţii mai mici.