Lumea nu ştie că maşina asta a apărut prin anii 80. A fost un hit pentru americani. Era o versiune pentru lupta cu celebra Corolla, care oricum avea deja o istorie de aproape 15 ani pe piaţă şi un avans imposibil de recuperat vreodată. Şi aşa a devenit Jetta cel mai bine-vândut model european în SUA, Canada şi Mexic. În Europa a fost mereu o maşină preferată de englezi, nemţi şi ţările mai micuţe.
Primul Jetta care a intrat în forţă în Europa a fost Bora, din 2000 până-n 2006. Atunci a aflat lumea că e un Golf mai mare, un concurent intestin pentru Octavia şi o maşină foarte bună. De la a cincea generaţie, lumea a conştientizat maşina ca pe o Jetta 100%, iar din 2010 până azi a devenit o soluţie excelentă pentru cei care şi-ar fi dorit un Passat dar nu erau la standardul financiar de cea mai populară maşină germană de clasă medie.
Acum, ne pregătim pentru Salonul Auto de la Detroit, de la mijlocul lui ianuarie, iar nemţii vin cu o ofertă serioasă acolo. Tocmai ziceam că vom vedea şi noul G Klasse acolo, iar Jetta este a doua maşină importantă pe care Germania o cară în SUA. Asta pentru că şi ambele modele pe care tocmai le-am pomenit sunt foarte importante pentru piaţa locală. Una pentru cei mai bogaţi, cealaltă gata să dea peste cap volumele de vânzări VW şi să le aducă nemţilor locul 1 la vânzări în toată lumea, în 2018.
Noul Volkswagen Jetta va avea şasiul scalabil MQB, a cărui nouă generaţie este din start 2 cm mai lung decât ceea ce a avut Jetta până acum pe dedesubt. Pentru piaţa din SUA, cel mai important motor va fi cel de 1.4 litri, benzină, turbo, cu 150 de cai şi 250Nm cuplu. Cutiile de viteze vor fi manuale cu 6 trepte sau automate cu 8.
Din singura poză care a apărut cu schiţa de la interior ne dăm seama că şi bordul lui Jetta va fi complet digitalizat, cu tot cu ceasuri.
Alte detalii nu ştim încă despre dotări, dar probabil că sunt la nivelul actual din toată gama Volkswagen. În Europa, maşina ar trebui să ajungă cel mai târziu la vară.
Autor Alexandru Banu