Noutăţi despre Honda CR-V hibrid: trei motoare şi o transmisie inovatoare. Când vine în România – GALERIE FOTO
În premieră în Europa pentru un SUV Honda, noul CR-V va fi disponibil cu o tehnologie hibrid avansată pentru grupul moto-propulsor.
Sistemul Honda Hybrid Performance este dotat cu tehnologia intelligent Multi-Mode Drive (i-MMD) ce cuprinde două motoare electrice, un motor pe benzină cu ciclu Atkinson şi o transmisie directă inovatoare.
Tehnologia unica i-MMD îşi capătă numele de la modul inteligent în care face trecerile line între trei moduri de condus:
• Condus EV (Electric Vehicle) – Foloseşte energia acumulatorului litiu-ion pentru a alimenta motorul electric de propulsie şi a angrena roţile (cu motorul pe benzină oprit)
• Condus Hybrid – Motorul pe benzină alimentează un motor/generator secundar ce suplimentează energia acumulatorului
• Condus Engine – Ambreiajul de tip „lock-up” creează o conexiune directă între motorul pe benzină şi roţi
Noul CR-V hibrid este echipat cu un motor de 2.0 litri i-VTEC pe benzină, un motor electric şi un acumulator litiu-ion. Puterea maximă este de 184 CP (135 kW), iar cuplul este de 315 Nm.
În locul unei transmisii convenţionale, transmisia cu un raport fix de viteză creează o conexiune directă între componentele mobile, ceea ce rezultă într-un transfer mai lin al cuplului.
În majoritatea situaţiilor de condus urban, CR-V hibrid face automat tranziţia între modul de Condus Hybrid şi cel EV. În mod Hybrid, puterea în exces a motorului pe benzină poate fi utilizată pentru a încarcă bateria prin motorul generator. Modul Engine este cea mai eficientă configuraţie pentru condusul la mare viteză pe autostradă.
La o viteză moderată, CR-V hibrid va utiliza în mod uzual modul EV pentru cel puţin jumătate din timp, în timp ce la viteze mai mari, modul EV va fi utilizat pentru aproximativ o treime din timp. Software-ul de control al sistemului i-MMD va decide în mod constant dacă este necesară comutarea între moduri pentru a maximiza eficienţa, în funcţie de situaţie şi condiţii de rulare, fără intervenţia conducătorului auto.
Noul Honda CR-V Hibrid are o interfaţă de informare a şoferului (Vehicle Driver Information Interface) (DII) ce afişează condiţia curentă de rulare, informând şoferul despre modul în care sursele de energie sunt îmbinate pentru a alimenta vehiculul. Ecranul afişează încărcarea acumulatorului litiu-ion, un grafic al surselor curente de putere şi statusul de încărcare al sistemului.
Producţia noului CR-V hibrid pentru piaţa Europeana va demara în Octombrie 2018, iar primele livrări vor avea loc în primăvara anului 2019. Ca şi modelul pe benzină, noul CR-V Hibrid va fi produs în Japonia. Modelul Hibrid va fi disponibil în România începând cu primăvara anului 2019.