Noul Volkswagen Tiguan a impresionat la Testul Elanului. În ciuda faptului că este mai greu și are o gardă mai mare la sol, crossover-ul german s-a comportat mai bine decât Golf Mk8.
Specialiștii de la km77 au supus noul Volkswagen Tiguan testului de manevrabilitate. Versiunea folosită în test a fost cea cu motor 1.5 TSI cu 150 de cai putere și transmisie automată DSG cu șapte trepte și dublu ambreiaj, cu echiparea de top R-Line. Mașina poartă jante de 19 inci cu anvelope Pirelli Scorpion.
Testul Elanului este proba care arată cum se comport mașina în cazul unei manevre bruște, la o viteză de cel puțin 72 km/h. Dacă mașina se dovedește a fi instabilă la această viteză, aceasta pică testul. Prima probă desfășurată de cei de la km77 a fost la 75 km/h. Pentru că Tiguan a reacționat bine, jurnaliștii au mărit viteza.
Astfel, la 77 km/h, Volkswagen Tiguan s-a comportat exemplar. A subvirat puțin, dar ESP-ul (Electronic Stability Control) a intervenit la momentul potrivit pentru a stabiliza mașina. Toate conurile de pe traseul improvizat au rămas în picioare. Suspensia a produs un balans, dar nu a dat semne că ar pune în pericol vehiculul sau pe cei aflați la bord. Tiguan s-a comportat astfel mult mai bine decât Volkswagen Golf Mk8, testat în urmă cu cinci luni.
Spaniolii au testat modelul german și la 78 km/h. În acest caz, Tiguan a întâmpinat mici probleme de stabilitate. Cei care au realizat testul au dat vina pe suspensie. Aceștia au concluzionat că o astfel de reacție a suspensiei poate reprezenta un comportament potential periculos în situații extreme. Cel aflat la volan a recunoscut că nu s-a simțit în siguranță atunci când mașina a sărit incontrolabil pe asfalt.
Tiguan s-a comportat exemplar la slalomul printre conuri, iar cel aflat la volan a menționat că mașina s-a mișcat sigur și fluent printre obstacole.
VIDEO: