Noul Volkswagen Taigo – Nemții inventează cel mai mic SUV coupe
Nemții de la Volkswagen mai inventează un SUV pentru a umple un mic spațiu rămas gol în gama lor. Acesta este noul Taigo, un SUV coupe subcompact.
Noul Volkswagen Taigo este, de fapt, versiunea europeană a lui Nivus, modelul vândut de nemți în America de Sud, începând cu anul trecut. În Europa, modelul anunțat încă din primăvară primește o denumire care începe cu litera “T”. Urmează astfel strategia producătorului german care a folosit doar astfel de denumiri pentru SUV-urile comercializate pe piețele europene.
Este un SUV coupe, care are la bază platformă MQB A0, dezvoltată de grupul Volkswagen pentru mașinile mici. Pe aceeași structură sunt construite modele precum Polo sau T-Cross. Spre deosebire de acesta din urmă însă, Taigo are un acoperiș cu linie descendentă și o lunetă înclinată. Noul SUV coupe măsoară 4.270 de milimetri în lungime, fiind un pic mai lung decât T-Cross, și 1.757 de milimetri în lățime. Ampatamentul său este de 2.566 milimetri.
Designul de SUV coupe vine cu o serie de compromisuri. Astfel, spațiul la cap pentru cei care iau loc pe bancheta in spate s-a redus. Este mai mic și volumul portbagajului: 438 de litri față de cei 455 ai lui T-Cross.
Regăsim la bord o configurație similară cu ceea ce știm de la Polo. Apare acolo sistemul multimeia MIB3, redat fie pe un ecran tactil de 6,5 inci, fie pe unul de 9,2 inci. Sistemul permite conexiuni Apple CarPlay și Android AUto. Cel aflat la volan va beneficia de prezența unui instrumentar de bord digital.
Opțional, viitorul posesor de Taigo va putea bifa și pachetul IQ.Drive, care include o serie amplă de sisteme de asistență.
Noul Volkswagen Taigo – gama de motorizare
Tipic acestui segment, noul Volkswagen Taigo va fi disponibil exclusiv cu tracțiune față. Mașina nu va putea fi comandată cu propulsie diesel. Nemții au pregătit, în schimb, două motoare pe benzină. La baza gamei se va regăsi unitatea turbo de 1.0 litru cu trei cilindri, disponibilă fie cu 95, fie cu 110 cai putere. Versiunea entry-level vine standard cu o transmisie manuală cu cinci trepte, iar cea de 110 cai putere poate fi comandată cu o transmisie manuală cu șase trepte sau cu una automată DSG cu șapte trepte și dublu ambreiaj.
Mai sus în gamă regăsim propulsorul turbo 1.5 TSI cu patru cilindri și 150 de cai putere.
Lista de comenzi se va deschide în această toamnă. Primii clienți își vor primi noul Volkswagen Taigo începând cu prima parte a anului viitor. Mașina va fi disponibilă în 28 de state europene, plus Turcia și Africa.
VIDEO: