Prima generaţie a lui Volkswagen Santana produs în China nu a fost altceva decât modelul VW Passat produs în Europa între 1981 şi 1988. Atâta doar că la chinezi cariera acestui model s-a prelungit până în 2012 – adică Santana a ieşit la pensie după 29 de ani de producţie!
Acum, chinezii au parte de o a doua generaţie mult mai modernă, dar care aduce în prim plan un stil clasic uşor de identificat. Această a doua generaţie VW Santana este un sedan compact cu linii simple, având o parte frontală dominată de faruri rectangulare şi o grilă cunoscută, ca la Passat-ul european, în timp ce stopurile amintesc de Jetta europeană.
Adevărul este, însă, altul: noul Volkswagen Santana nu este altceva decât versiunea pentru china a modelului Skoda Rapid – principala modificare ţinând de configuraţia caroseriei în spate. Dacă Rapid beneficiază de hayon (mergând pe ideea lui Skoda Octavia), VW Santana are un portbagaj clasic, ca un sedan obişnuit.
Însă acest lucru, contrar aşteptărilor, înseamnă un portabagaj mai redus pentru Santana: ”doar” 480 de litri faţă de cei 550 pe care îi reclamă Rapid. Spaţiul interior, însă, este la aceleaşi cote, graţie unui ampatament de 2,6 metri, similar cu Rapid.
În ce priveşte planşa de bord, în mare designul acesteia este acelaşi cu cel de la Skoda Rapid, dar VW Santana se diferenţiază la nivel de detaliu. În plus, nivelul calităţii promite să devină un etalon pentru sedanurile compacte de pe piaţa auto chineză.
Volkswagen Santana este propulsată de două motoare noi pe benzină: un 1,4 litri de 90 CP şi un consum mediu de 5,9 litri/100 km, respectiv un 1,6 litri de 110 CP şi un consum mediu de 6,0 litri/100 km. Faţă de generaţia precedentă, noul VW Santana presupune o scădere a consumului şi emisiilor de CO2 de 28%.
Pentru moment, nu au fost anunţate preţurile noii generaţii Volkswagen Santana în China, dar, dat fiind faptul că utilizează o platformă tehnică modulară, care se regăseşte pe din ce în ce mai multe modele ale grupului VAG, ne aşteptăm la preţuri foarte competitive.
Acum rămâne de văzut dacă noul Volkswagen Santana va avea un succes mai mare decât fratele VW Lavida, care, în 2011, a fost pe poziţia a doua între cele mai bine vândute modele din China.