Noul tren electric, cumpărat de statul român, s-a defectat după doar o zi de funcționare

Publicat: 21 11. 2024, 12:04

Noul tren electric, Alstom Coradia Stream, care a fost pus oficial în circulație, cu ministrul Transporturilor și premierul României la bord, s-a defectat la doar o zi de funcționare.

Conform unui anunț făcut de Autoritatea pentru Reformă Feroviară, noul tren electric Alstom Coradia Stream a fost anulat.

Din informațiile furnizate de ARF, anularea a fost dispusă din cauza unor erori la calculatorul de bord.

Noul tren electric s-a defectat după doar o zi de funcționare

La verificarea efectuată după revenirea trenului în depoul Alstom, au apărut mesaje de eroare pe computerul de bord care gestionează o serie de funcții principale, mesaje care nu au dispărut la o primă resetare a sistemului. Trenul este complet funcțional, dar dată fiind prioritatea acordată de Alstom siguranței pasagerilor mai presus de orice am decis să anulam efectuarea parcursului cu călători din ziua de 21.11.2024. În momentul de față echipele Alstom sunt pe deplin mobilizate pentru a evalua cauzele acestor erori și a defini măsurile adecvate pentru înlăturarea lor și evitarea repetării lor în viitor. Ținta activităților de mentenanță este repunerea trenului în serviciu comercial, în deplină securitate pentru pasageri, în cel mai scurt timp posibil și respectarea angajamentelor comerciale”, se arată într-un anunț al ARF.

Trenul Coradia Stream este primul din lotul de 37 trenuri contractate în martie 2022, precizează economedia.ro.

Inaugurarea noii garnituri feroviare s-a făcut cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu și premierul Marcel Ciolacu la bord. Aceștia au călătorit de la București la Braşov.

Este prima garnitură feroviară electrică achiziționată în ultimii 35 de ani

Acesta este primul tren electric achiziţionat în ultimii 35 de ani, și primul nou în ultimii 22 de ani.

Modelul Coradia Stream este primul tren furnizat de către firma producătoare Alstom Ferroviaria S.p.A. pentru transportul feroviar de pasageri din România, în cadrul contractului de achiziție încheiat și derulat de către ARF.

Noul tren electric poate circula cu o viteză maximă de 160 km/h și are o capacitate de 55 locuri la clasa întâi, 294 de locuri la clasa a doua și 2 locuri destinate persoanelor cu mobilitate redusă.

Acesta a fost achiziționat, împreună cu alte 36 trenuri, în baza unui contract în valoare de 1,7 miliarde lei (fără TVA), finanțat prin Programul Transport 2021-2027.