Înlocuitorul lui Renault Kadjar este Austral, un SUV electrificat care se remarcă prin faptul că debutează cu un nou nivel de echipare sportiv Esprit Alpine la care ne-am putea aștepta să îl vedem implementat pe toată gama Renault.
Austral este cel de-al treilea model din planul celor de la Renault de a crește vânzările din segmentul C, celelalte două modele fiind Arkana și Megane E-Tech Electric. Austral are mai multe în comun cu primul decât cu al doilea dintre aceste modele, datorită trenurilor de rulare hibride și absenței unei opțiuni pur electrice.
Austral este construit pe platforma modulară CMF-CD, oferind un spațiu generos la interior, iar sub capotă motoare electrificate.
Mai mare decât Kadjar, Austral măsoară 4,51 metri în lungime, în timp ce ampatamentul este de 2,67 metri (mărit cu 20 mm). Noul SUV, care este echipat cu roți de până la 20 de inci, are un portbagaj mare, cu o capacitate de 430 până la 555 de litri, în funcție de motorizare. Confortul în cabină este subliniat de posibilitatea de a glisa canapeaua din spate cu 16 cm, care poate fi reglată în trei unghiuri diferite.
Aspectul care atrage atenția la noul Austral are o notă premium distinctă datorită unei combinații de crom și suprafețe negre lucioase, completate de blocuri optice LED subțiri, poziționate orizontal, cu funcția Matrix LED oferită opțional în partea din față și un efect 3D pentru luminile din spate. Partea frontală a lui Austral este dominată de logo-ul Renault de nouă generație amplasat în centrul grilei. Există noutăți și în ceea ce privește culorile de caroserie disponibile, cu noi variante mate alături de vopsele metalizate și bicolore.
Austral vine exclusiv cu tracțiune față. Există trei motorizări la alegere, dar niciuna nu dezvoltă mai mult de 200 CP. Motorizarea de bază vine într-o configurație mild hybrid. Aceasta constă într-un motor pe benzină de 1,3 litri cu patru cilindri, cuplat la o baterie litiu-ion de 12V. Acesta dezvoltă 140 CP atunci când este comandat cu o transmisie manuală sau 160 de CP atunci când este conectat la o transmisie automată.
Motorul Mild Hybrid Advanced este mai nou și mai ecologic și reprezintă, potrivit Renault, o alternativă reală la motorul diesel, care pierde rapid din popularitate în Europa. Acesta are la bază un motor de 1,2 litri ”împrietenit” cu o baterie litiu-ion de 48v, ce dezvoltă 130 CP.
Motorizarea full hibridă E-Tech are un motor pe benzină de 1,2 litri cu trei cilindri. Cei de la Renault au adăugat un motor electric pentru a acționa mașina, plus un starter generator, pentru a porni motorul cu combustie și a încărca bateria. Este disponibil cu 160 CP sau 200 CP.
Fiecare dintre cele trei motoare electrificate de pe Noul Austral dispune de frânare regenerativă. În cazul modelului E-TECH Hybrid, șoferul poate selecta unul dintre cele patru moduri diferite folosind un comutator situat în spatele volanului. Pe versiunile E-TECH Hybrid și Mild Hybrid Advanced ale Noului Austral, tabloul de bord digital prezintă animații specifice modelelor hibride.
Renault Austral dispune de cele mai noi și mai avansate sisteme de conducere asistată de nivel 2. Are un total de 32 de sisteme standard și opționale care pot fi puse pe noul SUV francez. Printre acestea se numără controlul adaptiv al vitezei de croazieră cu funcția Stop & Go și menținerea banzii, recunoașterea semnelor de circulație și sistemul Around View 360° cu cameră 3D pentru asistență automată la parcare.