Parteneriatul dintre Renault şi Daimler, început în 2010, îşi va arăta în curând rezultatele. Următoarea generaţie a modelului Renault Twingo va fi construită pe platforma modulară ce va sta la baza viitorului smart fortwo, iar în versiunea cu ampatament lung, la baza lui forfour.
Potrivit lui Stephen Norman, directorul de marketing Renault, soluţiile tehnice de care va dispune maşina vor fi total neaşteptate. Astfel, elementul de noutate pentru micul Renault va fi preluarea soluţiei tehnice „totul-spate”.
Motorul amplasat în partea din spate, precum şi tracţiunea spate, nu vor compromite spaţiul interior, care se anunţă a fi peste cel oferit de concurenţă. Iar acest lucru va fi foarte necesar, având în vedere că noul Renault Clio nu va mai fi oferit decât în versiunea cu cinci portiere.
În privinţa denumirii, alături de Twingo, cealaltă titulatură vehiculată este aceea de Renault 5, ceea ce ar putea duce cu gândul la un model retro. Nu va fi cazul, cel puţin conform declaraţiilor lui Stephen Norman, care spune clar şi răspicat că nu se intenţionează o reeditare a reţetei aplicate de Fiat 500 sau Mini.