Proiectat și fabricat în Marea Britanie, modelul Range Rover este precursorul SUV-urilor de lux, această marcă fiind, în prezent, una dintre cele mai cunoscute mărci britanice premium. Noul Range Rover continuă să rescrie regulile în materie de precizie și calitate, fiind o îmbinare armonioasă între trecut și viitor, marca Range Rover având o istorie bogată în inovații.
Istoria Range Rover a început în anii ’50 când Charles Spencer (Spen) King a înțeles că lumea se va schimba rapid și că este nevoie de noi modalități de deplasare și a decis, astfel, să creeze vehicule experimentale cu motor cu reacție. Spen King era nepotul lui Maurice și Spencer Wilks, proiectanții primului model Land Rover, fiind un spirit cutezător și un împătimit al aventurilor pe teren accidentat. Pentru că trăia într-o perioadă cu multe transformări, Spen a înțeles că menirea sa era să creeze un vehicul cu design modern care să aibă, în același timp, performanțe de excepție chiar și pe teren accidentat. A ajuns la această concluzie observând că stilul de viață modern imbina din ce în ce mai mult cariera cu familia și activitățile în aer liber. Modelul Range Rover pe care l-a conceput special pentru acest nou stil de viață a fost prezentat publicului în anul 1970 și a fost o revelație care a deschis o nouă eră auto. Range Rover a pătruns nu doar în lumea artei, ci și în cea a modei, în anul 1981 fiind lansat modelul de lux Vogue, creat special pentru o sesiune foto. Noul Range Rover păstrează toate aceste caracteristici ale unei mașini care a fost încă de la lansarea sa una inovatoare.
Design-ul primului model Range Rover a fost schițat de Spen și a fost definitivat de David Bache, iar rezultatul a fost o adevărată capodoperă a designului industrial, expusă la Muzeul Luvru din Paris, fiind singurul vehicul care a avut această onoare. Elementele originale ale primului modelul au fost capota extinsă, centura continuă a caroseriei și hayonul divizat. Având tracțiune integrală permanentă, frâne cu disc și motor V8 puternic, Range Rover avea performanțe de neegalat. Poziția de condus era una inedită și dominantă, în timp ce pentru habitaclu s-au folosit materiale și forme superioare abordărilor tradiționale. Printre inovații s-au numărat și acționarea cu o singură mână a multor elemente, cum ar fi hayonul sau bușonul rezervorului de combustibil, sau echiparea scaunelor față cu manete pe ambele părți. Noul Range Rover este, după cum precizează producătorul său, cel mai rafinat Range Rover creat vreodată. Motorul Range Rover 2024 este de fapt o gamă eficientă de motorizări plug-in electric hybrid (PHEV), mild hybrid diesel, benzină și full electric. Puterea Range Rover este una echilibrată, sistemul Torque Vectoring by Braking asigurând viraje controlate și manevrabilitate în cele mai strânse curbe.
De-a lungul timpului, Range Rover a atras lideri și personalități din întreaga lume. În 2015, un model hibrid special, Range Rover State Review, a fost creat pentru Regina Elisabeta a II-a, subliniind relația brandului cu clienții din segmentul premium. Modelul actual oferă tehnologii de vârf, inclusiv sisteme de conectivitate și un habitaclu sofisticat care asigură o experiență de lux pentru pasageri.