Noul Porsche Panamera. Imagini oficiale şi preţuri – GALERIE FOTO

Autor: ProMotor 29 iun. 2016 Știri auto

 


Porsche a prezentat recent la Stuttgart cea de-a doua generaţie a lui Panamera. Noua versiune a fost regândită pentru a combina performanţa unei maşini sport autentice şi confortul unei limuzine de lux. Vizual, conceptul reflectă caracterul Panamera inconfundabil, ce creează o legătură clară cu designul emblematic al modelului 911.

Pe lângă designul exterior, motoarele şi transmisia au fost reproiectate, la fel ca şi şasiul şi panoul de bord, plus alte elemente distinctive, precum sistemul de direcţie pe puntea spate, sistemul antiruliu activ şi suspensia pneumatică cu perne de aer cu trei camere.

Interiorul noului Panamera a fost readaptat, acesta incluzând splay-uri interactive ce combină o interfaţă similară cu cea a smartphone-urilor şi tabletelor cu funcţiile practice necesare pentru controlul maşinii. Butoanele clasice şi instrumentele convenţionale au fost reduse semnificativ. Acestea au fost înlocuite cu butoane tactile şi display-uri configurabile individual.

Modelele Porsche vor fi lansate pe piaţă în trei versiuni de motorizări biturbo, cu injecţie directă: Panamera Turbo, Panamera 4S şi Panamera 4S Diesel. Toate aceste versiuni – inclusiv diesel, în premieră – pot fi echipate cu sistemul de tracţiune integrală şi cu o noua transmisie Porsche cu dublu ambreiaj, în opt viteze (PDK).

Panamera Turbo este propulsat de un motor V8 pe benzină, care livrează o putere de 550 CP, în timp ce Panamera 4S este echipat cu un motor V6 pe benzină, cu o putere de 440 CP. Noul Panamera 4S Diesel dispune de un motor V8 cu 422 CP, care generează un cuplu maxim de 850 Nm.

Versiunea Panamera Turbo are cel mai puternic motor pe benzină din serie. Propulsorul V8 biturbo de 4,0 litri dezvoltă 550 CP (la o turaţie de 5.750 rpm) şi un cuplu maxim de 770 Nm (la o turaţie între 1.960 şi 4.500 rpm). Cu 30 CP mai puternic faţă de modelul predecesor, versiunea Panamera Turbo are un cuplu maxim crescut cu 70 Nm. Acesta sprintează de la 0 la 100 km/h în 3,8 secunde, iar cu pachetul Sport Chrono Package, timpul scade la numai 3,6 secunde. Modelul ajunge la o viteză maximă de 306 km/h.

Motorul V6 biturbo de 2,9 litri cu care este echipat Panamera 4S dezvoltă o putere maximă de 440 CP (cu 20 CP mai mult faţă de modelul precedent), fiind disponibil la 5.650 rpm. Între 1.750 şi 5.500 rpm, noul propulsor cu şase cilindri livrează 550 Nm (cu 30 Nm mai mult). Panamera 4S poate ajunge la 100 km/h în doar 4,4 secunde (sau 4,2 secunde cu pachetul Sport Chrono). Cu o viteză maximă de 289 km/h, această versiune se aproprie hotărâtă de pragul de 300 km/h.

Pentru prima dată, noul Panamera va fi lansat cu un motor nou diesel cu opt cilindri şi tractiune integrală permanentă. Cel mai puternic propulsor diesel implementat până acum într-o maşină de serie Porsche dezvoltă o putere de 422 CP (la o turaţie de 3.500 rpm) şi un cuplu maxim semnificativ de 850 Nm – livrat constant în gama de turaţii de la 1.000 la 3.250 rpm. Cu o viteză maximă de 285 km/h, Porsche Panamera 4S Diesel este, în prezent, cel mai rapid vehicul de serie cu motor diesel din lume. Limuzina atinge pragul de 100 km/h în 4,5 secunde (4,3 secunde cu pachetul Sport Chrono). 

Noul Panamera a primit numai şase milimetri în plus în lăţime, care se datorează unor caracteristici precum priza de aer în formă de A, care se extinde în lateral şi creează un design complet nou. În plus, bara transversală din grila radiatorului accentuează lăţimea maşinii. 

Elementele exterioare ale noii caroserii – precum capota, portbagajul, plafonul şi aripile – sunt realizate integral din aluminiu, iar în spate, linia plafonului devine linia distinctivă şi recognoscibilă Porsche, care înfrumuseţează toate coupé-urile brandului.

Noul Porsche Panamera este deja disponibil la comandã, iar preţurile în România, fãrã TVA încep de la:

  • Panamera 4S:                                   100.288 de euro
  • Panamera 4S Diesel:                        103.669 de euro
  • Panamera Turbo:                              134.968 de euro


Panamera Turbo: consum de carburant în l/100km: mixt: 9,4–9,3, urban: 12,9-12,8, extra-urban: 7,3-7,2; emisii CO2 în g/km: 214–212; Clasă eficienţă (Germania): D.

Panamera 4S: consum de carburant în l/100km: mixt: 8,2–8,1, urban: 10,2-10,1, extra-urban: 6,8-6,7; emisii CO2 în g/km: 186–184; Clasă eficienţă (Germania): C.

Panamera 4S Diesel: consum de carburant în l/100km: mixt: 6,8–6,7, urban: 7,9, extra-urban: 5,9-5,8; emisii CO2 în g/km: 178–176; Clasă eficienţă (Germania): B.



Urmărește Promotor.ro pe Google News



Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide