Producătorul german de automobile de lux Porsche a dat publicității primele fotografii și informații referitoare la noul 911 GT3 RS. Emblematica sportivă din Stuttgart face un mare pas înainte în ceea ce privește performanțele și mai ales aerodinamica.
Coupe-ul de performanță oferă de-acum 525 de cai-putere, fiind cel mai puternic model de serie echipat cu un motor aspirat natural.
În același timp, aveți în față primul model de serie Porsche care beneficiază de sistem DRS (n.n. – Drag Reduction System). Este vorba despre un sistem similar cu cel care se regăsește pe monoposturile din Formula 1. DRS-ul poate fi acționat de la un buton amplasat pe volan.
Noul Porsche 911 GT3 RS a primit sub capotă un propulsor boxer de 4,0 litri cu 6 cilindri aspirat natural, care oferă 525 CP. Resursele motorului sunt transmise către roțile din spate prin intermediul unei transmisii automate PDK (Porsche Doppelkupplung) cu șapte trepte.
Noul 911 GT3 RS a primit și o serie de modificări la nivelul structurii, precum și un pachet aerodinamic îmbunătățit. Masa totală a mașinii a fost redusă la doar 1.450 de kilograme datorită folosirii unor materiale precum plastic ranforsat și fibră de carbon.
Asta îi permite modelului german să obțină performanțe de invidiat. Astfel, acesta este capabil să sprinteze de la 0 la 100 km/h în doar 3,2 secunde. Viteza de top pe care o poate atinge este de 296 km/h.
Inginerii germani au montat un sistem de frânare cu șase pistoane pe față și cu patru pistoane pe puntea spate. Opțional este disponibil sistemul de frâne Porsche Ceramic Composite. Modelul este „încălțat” cu jante din aliaj de 20 sau 21 de inch, care se fixează cu o piuliță centrală întocmai ca la monoposturile de Formula 1.
Din punct de vedere estetic, bara de protecție frontală găzduiește o priză de aer de mari dimensiuni. De asemenea, capota prezintă două guri de ventilație de tip „canard” și un set de „branhii” agresive deasupra aripilor față. La spate se remarcă un eleron dublu supradimensionat.
Toate acestea generează o forță aerodinamică de 409 kilograme, dublu comparativ cu modelul anterior și triplă față de modelul 911 GT3. Ca să vă faceți o idee, la o viteză de 285 km/h, sistemul exercită o presiune de nu mai puțin de 860 de kilograme.
La interior au fost montate scaune sport de competiție și au fost eliminate mai multe echipamente, inclusiv sistemul de infotainment. În schimb, clienții vor putea comanda pachetul „Weissach”, care include, între altele, o serie de accente și ornamente din fibră de carbon. De asemenea, din pachet mai fac parte jante din aliaj din magneziu, care reduc greutatea mașinii cu 8 kilograme.
Noul Porsche 911 GT3 RS își va face debutul comercial în luna noiembrie. Pe piața din Germania, mașina pornește de la 230.000 de euro fără TVA.