Noul Peugeot 3008 – Un look nou și tehnologie de top
Noul Peugeot 3008 vine la momentul potrivit pentru a-și revendica poziția de lider în segmentul SUV-urilor compacte.
Desemnat Mașina Anului în 2017, Peugeot 3008 a fost comandat de 800.000 de clienți de la lansarea sa pe piață, în 2016.
Modelul primește acum un nou look, care se aliniază noului limbaj de design al companiei, și cu cea mai nouă generație a sistemelor de asistență dezvoltate de Peugeot.
În partea frontală, noua grilă fără ramă este flancată de faruri Full LED redesenate. În partea posterioară se regăsesc stopuri Full LED, care redau tridimensional aspectul ghearelor de leu. Mașina vine opțional cu semnalizatoare secvențiale.
Apar culori noi în gamă, cum ar fi Celebs Blue și Vertigo Blue, pe lângă deja familiare (Pearl White, Artense Grey, Platinum Grey, Perla Nera Black și Ultimate Red).
Pachetul Black Pack, disponibil pentru modelele cu linia de echipare GT și GT Pack, aduce o grilă, o emblemă, șine pe acoperiș, bară spate de culoare neagră și jante de 19 inci Washington.
La bord își face apariția sistemul i-Cockpit cu ecran tactil de 10 inci, care redă navigația și instrumentar de bord de 12,3 inci. Versiunea hibridă vine cu un buton în plus pentru controlul meniului specific.
Toate versiunile cu motoare pe combustie vin standard cu selector pentru alegerea modului de rulare. Astfel, șoferul poate alege unul dintre modurile: Normal, Sport, Eco. Modurile Electric, Hybrid și Sport sunt rezervate versiunii electrificate.
Noul Peugeot 3008 are o funcție unică în segment
Peugeot 3008 este echipat și cu noua funcție Night Vision, unică în segmentul compact. Această funcție detectează pietoni sau animale pe timp de noapte sau în condiții de vizibilitate redusă, pe o rază de până la 200-250 de metri.
Șoferul va beneficia și de cruise control adaptiv cu funcție Stop & Go, Lane Position Assist și Automatic Emergency Braking, activă de la 5 la 140 km/h. Funcția Foggy Mode a farurilor Full LED, înlocuiește proiectoarele de ceață.
Funcția de control a tracțiunii, Advanced Grip Control, oferă patru moduri: Normal, Snow, Mud și Sand, în tip ce Hill Assist Descent Control permite coborârea pantelor cu viteză constantă.
Noul Peugeot 3008 permite conexiuni Apple CarPlay și Android Auto. Trei mufe USB se regăsesc la bord, două dintre acestea fiind rezervate pasagerilor din spate.
Clienții pot bifa contra cost sistemul audio FOCAL.
Noul Peugeot 3008 – gama de motorizare
Peugeot aduce în gama lui 3008, construit pe platforma EMP2 (Efficient Modular Platform) două versiuni hibride. Este vorba despre HYBRID4 300 e-EAT8 cu tracțiune integrală și autonomie electrică de până la 59 de kilometri, și HYBRID 225 e-EAT8 cu tracțune față și autonomie electrică de până la 56 de kilometri.
Prima versiune are motor PureTech de 200 de cai putere și două motoare electrice. Primul este amplasat pe puntea față și dezvoltă 110 cai putere. Cel de-al doilea antrenează puntea spate și livrează 112 cai putere.
Cea de-a doua versiune vine cu motorul PureTech de 180 de cai putere și un motor electric de 110 cai putere.
Bateria litiu-ion are o capacitate de 13,2 kWh. Ambele vin cu suspensie multi-link pe puntea spate.
Sunt disponibile în gamă și două versiuni pe benzină, și una diesel. Peugeot 3008 PureTech 130 vine cu motorul de 1,2 litri pe benzină cu 3 cilindri și 130 de cai putere. Unitatea este cuplată la o transmisie manuală cu șase trepte sau automată cu opt trepte.
PureTech 180 EAT8 are motor de 1,6 litri cu patru cilindri și cutie automată cu opt rapoarte.
Peugeot 3008 Blue HDSI 130 vine cu propulsorul de 1,5 litri cu 130 de cai putere, cuplat la o transmisie automată.
Noul Peugeot 3008 va fi disponibil pentru comandă începând cu sfârșitul acestui an. Modelul va fi produs în Franța, la Sochaux.