Cu un coeficient aerodinamic (cD) de doar 0,32, noul model Mokka prezintă unul dintre cei mai mici coeficienți de aerodinamică din segmentul său de piață și se alătură modelelor existente ale mărcii, de la modelul care doboară recorduri Calibra (0,26 cD) la actualii lideri de clasă, Astra (0,26 cD) și Insignia (0,25 cD).
Similar tuturor autovehiculelor nou dezvoltate în cadrul Opel, inginerii producătorului auto au optimizat aerodinamica noului model Mokka în tunelul aerodinamic al Universității din Stuttgart (în cadrul Institutului de cercetare în inginerie și motoare auto.). În funcție de model, coeficientul aerodinamic este redus la valoarea excelentă de 0,32 cD.
Inginerii au optimizat designul Opel Vizor pentru noul model Mokka, precum și formele montanților A și oglinzile exterioare. În plus, armătura de protecție din partea inferioară a compartimentului motorului și partea de jos a caroseriei îmbunătățesc fluxul de aer din această zonă.
Noul model Mokka prezintă și un spoiler alungit pe marginea spate a acoperișului pentru a reduce separarea, care cauzează creșterea coeficientului. În plus, spoilerul reduce coeficientul aerodinamic pe puntea spate, îmbunătățind stabilitatea în linie dreaptă, în special la viteze mai ridicate.
Alte surse majore ale rezistenței la înaintare sunt jantele, pneurile și pasajele roților. O perdea de aer este un canal integrat pe fiecare parte laterală a zonei frontale, care creează un jet ridicat, subțire de aer de-a lungul punții față și pneurilor. Perdeaua de aer direcționează optim fluxul de-a lungul pasajelor roților, reducând siajul și separare din aceste zone.
Acesta scade coeficientul aerodinamic și îmbunătățește consumul de carburant prin închiderea automată a deschiderii frontale atunci când nu este nevoie de aer de răcire.
Atunci când este închis, sistemul de obturare sporește performanța aerodinamică prin redirecționarea fluxului de aer în jurul părții din față și spre părțile laterale ale autovehiculului, spre deosebire de parcursul mai puțin eficient prin compartimentul motorului.
Obturatorul se închide și se deschide în funcție de temperatura lichidului de răcire și turația motorului. De exemplu, obturatorul se deschide atunci când autovehiculul se deplasează în rampă sau în oraș în sezonul cald. Obturatorul se închide când necesarul de răcire a motorului este mai redus, de exemplu la viteze asociate traficului urban.