Noul Opel Astra introduce o transmisie continuu variabilă pe variantele Astra hatchback și station wagon. În combinație cu motorul turbo pe benzină de 1,4 litri, cu injecție directă și o putere dezvoltată de 107 kW (145 cp).
„Principiul de funcționare este inteligent și simplu. Spre deosebire de o transmisie automată tradițională bazată pe un convertizor de cuplu, care dispune de angrenaje planetare, ambreiaje și rapoarte de transmisie fixe, o transmisie continuu variabilă are două fulii conectate printr-o curea tensionată. Între exterioarele fuliilor există un arbore conic pe care se așează cureaua.
Prin adaptarea continuă a spațiului dintre fulii, obțineți un raport de transmisie variabil, deoarece schimbarea suprafeței de contact modifică diametrul. Acest lucru este comparabil cu transmiterea cuplului de la roțile dințate mici la cele mari și invers. În cele din urmă, este necesar în continuare un angrenaj planetar pe arborele de intrare, pentru a selecta deplasarea înainte sau înapoi”, explică Peter Naumann, manager de program global și inginer-șef al diviziei Transmisii automate de la Rüsselsheim.
Transmisia permite sistemului de propulsie să găsească echilibrul optim dintre eficiența carburantului, atenuarea zgomotului și vibrațiilor și capacitatea de reacție a pedalei de accelerație.
„Autovehiculele cu greutate redusă și sistemele de propulsie care produc un cuplu maxim de 230-300 Nm sunt cele mai potrivite pentru transmisiile continuu variabile”, declară Naumann. „Cu un cuplu de 236 Nm și o masă proprie de 1.350 kg, noul model Astra 1.4 este ideal.”