Noul Mercedes e maşina pe care şi-ar dori-o orice Putin sau Trump (galerie foto)
Când a dispărut Maybach-ul clasic ne gândeam pe cine o să mai vedem noi reparându-şi cu ranga prin Pipera maşina de 500.000 de euro. Până la urmă, asta înseamnă să fii authentic. Să te dai jos din vârful dealului cu cărămida de euro şi să repari maşina în faţa casei dacă şi atunci când se strică. Cine avea un Maybach era roman plin de bani, arab care se şterge la fund cu banii, texan sau chinez cu afaceri prin toată lumea. Maybach devenise peste noapte un etalon pentru Rolls. Lupta dintre BMW – proprietar Rolls – şi Mercedes era la toate nivelurile, nu numai în segmental premium cu S-uri şi 7.
Nemţii (Mercedes) şi-au regândit planurile de producţie şi strategia de gamă şi au mers mai departe cu Mercedes-Maybach S650 Pullman. Pullman a fost totodată şi reînvierea unui nume din trecutul de lux al Germaniei. Azi, Mercedes a facelift-at modelul Pullman şi arată atât de bine că ne gândim serios să-l propunem dnei. Firea în locul autobuzelor turceşti. Maşinile astea ar avea loc în orice service civilizat, ar putea transporta suficienţi oameni şi pe orice linie. Şi am fi singurul oraş din lume cu transport în comun uberlux, nu uber simplu.
Mercedes Maybach S650 Pullman (galerie foto)
Maşina are aproape 7 metri (6.5m), e un cu un metru mai lungă decât un S Klasse. Modelul nou, lansat azi, are o grilă schimbată, cu bare verticale, asemenea conceptului Vision Maybach 6. Motorul V12 de 6 litri scoate 620 de cai putere. Sunt cu aproape 100 în plus comparativ cu puterea primei generaţii. În câte secunde atinge suta? În 6.5 secunde, însă uitaţi-vă cât de mare e. Mercedes a mai adăugat pe lista de opţiuni pentru noul Pullman culori şi asortimente noi, atât pentru exterior, cât şi pentru interior.
Preţul va rămâne la fel de obscen, jumătate de million de euro. Asta spuneam, că la 100 de milioane cât am dat noi, bucureştenii, pe 400 de autobuze turceşti marca Otokar – licitaţie contestată acum -, mai bine am fi luat 200 de Pullman-uri. Unii peste alţii, cu tot cu portbagaj, am intra toţi şi am călători chiar şi aşa înghesuiţi, mult mai bine. Ca să nu mai vorbim de aerul condiţionat.
Autor Alexandru Banu