Noul Mercedes-Benz Clasa E break a fost dezvăluit. Mașina perfectă pentru familiștii care nu doresc un SUV – GALERIE FOTO

Autor: Ionuț Vîlciu 20 iun. 2023 Știri auto

Mercedes-Benz Clasa E în format de caroserie break a fost dezvăluit publicului. Într-o piață dominată de SUV-uri, Mercedes nu renunță la ideea de break.

După ce am văzut noua generație a sedanului de clasă mare, Mercedes-Benz prezintă și versiunea break a Clasei E, o mașină care pare că se rupe de formele pătrățoase ale predecesorilor săi, dar oferă spațiu pentru nevoile unei familii.

Pe o piață dominată de SUV-uri, sedanurile și mai ales modelele break nu mai sunt la mare căutare. Cu toate acestea, încă există producători care păstrează vii aceste modele, iar unul dintre ei este chiar Mercedes-Benz. Cea mai nouă iterație a Clasei E în format de caroserie break are un aspect mai dinamic ca niciodată și ajunge la vânzare în toamna acestui an.

Din punct de vedere estetic, acest nou model pare că are ceva din vechiul CLS Shooting Brake. Noua Clasă E break a lăsat în urmă forma pătrățoasă a părții din spate și a adoptat o linie mai zveltă, plonjată, cu un spate care chiar ne aduce aminte de anterior menționatul CLS Shooting Brake. Cea mai evidentă diferență este forma alungită a spatelui, cu stopuri care incorporează semnătura luminoasă nouă Mercedes-Benz, formată din stele în 3 colțuri. Aceleași stele pot fi regăsite și în partea frontală, fiind un design inconfundabil.

Noul Mercedes-Benz Clasa E break pierde spațiu în portbagaj, dar câștigă loc în cabină

Am putea spune că, din cauza acestei noi linii de design, noul model a pierdut din spațiu. Mercedes ține să ne contrazică și spune că mașina are mai mult spațiu în orice direcție, mai puțin în zona umerilor, deoarece acesta a rămas neschimbat. Noua generație oferă simțitor mai mult spațiu pentru picioare, fapt datorat ampatamentului mai mare.

Chiar și așa, dacă vom compara cu modelele din trecut, noua generație a pierdut puțin spațiu în portbagaj din cauza designului mai atletic. În timp ce cifrele spun că volumul de bagaje cu scaunele rabatate s-a îmbunătățit aproape imperceptibil, de la 1.820 la 1.830 litri, cu scaunele din spate la locul lor, acesta scade de la 640 la 615 litri.

Știm deja că noua Clasă E este un pas major în ceea ce privește interiorul și tehnologiile pe care le înglobează. La fel ca varianta sedan, break-ul este plin de tehnologii de ultimă generație, începând cu afișajul standard al tabloului de bord MBUX Superscreen care poate fi extins opțional până la pasager. Afișajul pasagerului poate transmite reda conținut video, chiar și în mișcare, dar de fiecare dată când șoferul încearcă să arunce o privire, o cameră va observa mișcarea și va estompa ecranul pentru ca acesta să nu fie distras.

Există, de asemenea, o cameră selfie și compatibilitate cu aplicațiile Zoom și Webex, permițând conferințe video atunci când mașina este parcată. De asemenea, ecranul de infotainment poate afișa TikTok și jocuri precum Angry Birds.

Autonomie electrică dublă pentru versiunea plug-in

Inițial, singurele opțiuni de motorizare sunt două hibride mild de 2,0 litri. E200 dezvoltă 204 CP, iar E220d diesel produce 197 CP. Ambele beneficiază de tehnologia mild hybrid, fiind ajutate de un motor electric de 23 CP.

Singura opțiune PHEV din gamă este reprezentată de E300e, care combină un motor pe benzină de 2,0 litri și 204 CP cu un motor electric de 129 CP montat în interiorul transmisiei automate cu 9 trepte de viteză. Puterea totală a sistemului este de 312 CP, iar bateria de 25,4 kWh oferă o autonomie pur electrică de peste 100 km, mai mult decât dublă comparativ cu modelul pe care îl înlocuiește.


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: Mercedes-Benz


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu este absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Primii pași în presă i-a făcut în 2021, alături de echipa WASD.ro, acolo unde a redactat primele sale materiale. Pasiunea l-a condus către presa auto, domeniul în care și-a dorit întotdeauna să activeze. ... citește mai mult

Comentarii
Inchide