Noul Mercedes-Benz C-Class – imagini şi informaţii oficiale. UPDATE
După aproape şase ani, 2,4 milioane de unităţi vândute şi muuuulte poze spion care ne-au ţinut cu sufletul la gură, noul C-Class se prezintă astăzi, oficial, în noua sa formă. Cu 9,5 centimetri mai lung, cu patru centimetri mai lat şi cu un design care aminteşte mult de vârful de gamă S-Class, noul C-Class este aici să suprindă cu acelaşi dramatism caracteristic mărcii germane.
În spatele designului se ascund, însă, multe cifre care atestă progresul modelului în clasa compactelor de clasă medie. Din punct de vedere al spaţialităţii, ampatamentul crescut cu 80 de milimetri asigură mai mult spaţiu şi confort pentru până la cinci pasageri, în timp ce volumul mărit al portbagajului (ajuns la 480 de litri) îl pune la egalitate cu rivalii săi de dintotdeauna, Audi A4 şi BMW Seria 3.
Nu ştim proprietari de Mercedes care să fi fost vreodată interesaţi de aceste cifre, însă ne-am făcut datoria să le prezentăm…
Structura hibridă din aluminiu a şasiului îi aduce noului C-Class o scădere în greutate de 70 de kilograme faţă de un şasiu convenţional, şi, împreună cu celelalte tertipuri la care s-a apelat pentru a diminua masa totală, noul C-Class este cu circa 100 de kilograme mai uşor faţă de modelul anterior.
Noua construcţie a şasiului îi conferă, în acelaşi timp, un plus de sportivitate (mulţumită unui centru de greutate plasat mai jos) şi un minus în consumul de combustibil (care este redus cu până la 20 de procente, în funcţie de motorizare). Noua suspensie independentă 4-link de pe puntea faţă, împreună cu cea multi-link de pe puntea spate, asigură confortul în cazul unui condus normal şi un plus de aderenţă şi stabilitate laterală în cazul în care noul C-Class este aruncat pe viraje. O noutate absolută pe care o aduce noul C-Class în segment este suspensia pneumatică AIRMATIC, care vine cu patru setări prestabilite – „Confort”, „ECO”, „Sport” şi „Sport+” – dar şi cu posibilitatea configurării acesteia după bunul plac – modul „Individual”.
Aşa… am ajuns şi la capitolul motorizări. La lansare, C-Class vine cu dieselul de 2,2 litri C 220 BlueTEC (180 CP, 400 Nm, 4,0 l/100 km şi 103 g/km CO2) şi cu două unităţi pe benzină, C180 (patru-în-linie de 1,6 litri, 156 CP, 250 Nm, 5,0 l/100 km şi emisii de 116 g/km CO2) şi C200 (patru-în-linie de 2,0 litri, 184 CP, 300 Nm, 5,3 l/100 km şi 123 g/km CO2). În viitor, C-Class va primi şi un diesel de 1,6 litri, în două versiuni de putere, cu 115/136 CP, care va livra un cuplu de 280/320 Nm. Şi motorul diesel de 2,2 litri va fi disponibil în diferite versiuni de putere, cuprinsă între 115 şi 204 CP, deja cunoscute de fanii mărcii.
Gama de motoare pe benzină va fi constituită din patru unităţi L4, cu putere cuprinsă între 156 şi 238 CP, şi una cu şase cilindri şi 333 CP. La fel ca şi în cazul lui E-Class şi S-Class, C-Class va primi şi o versiune hibrid – C300 BlueTEC HYBRID – care va fi animată de dieselul cu 204 CP şi de un motor electric cu 27 CP şi care se va lăuda cu un consum mediu de 3,9 l/100 km. Ca şi cum cifra asta nu ar fi de ajuns să mulţumească până şi pe cel mai exigent ecologist, Mercedes-Benz a anunţat în viitor o versiune plug-in hybrid – adică ŞI mai economicoasă. Pentru unele motoarele cu patru cilindri în linie, Mercedes-Benz a pregătit două noi transmisii manuale cu şase rapoarte, alternativa opţională rămânând binecunoscutul 7G-TRONIC.
Nu că nimic din ce s-a spus mai sus nu ar interesa un viitor proprietar de C-Class, însă cireaşa de pe tort este constituită de interiorul cu finisaje enervant de elegante în care clasicul se îmbină cu tehnologicul într-un mod de vis. Dacă ţi se pare că exagerăm, este din cauză că ne place tare mult. Şi, probabil, din cauză că n-ai văzut toate pozele din galeria de aici.
Şi sistemul de infotainment a primit un upgrade, oferind o serie de operaţii intuitive pe care le afişează într-un mod elaborat şi atractiv, prin efecte vizuale şi animaţii. Iar sistemul de navigaţii vine cu funcţii suplimentare cu rol informativ – printre care şi update-uri în timp real legat de trafic, prin serviciul „Live Traffic Information”. Folosindu-se de sistemul de ghidare prin satelit, sistemul de aer condiţionat din noul C-Class se reglează automat înainte de intrarea într-un tunel, pornind recircularea aerului la intrarea într-un tunel şi deschizându-l la ieşire. Mai mult de atât, sistemul AIR-BALANCE preluat de la vârful de gamă S-Class ionizează şi filtrează aerul de la interior, adăugând, după gust, câteva arome îmbietoare.
Pe partea de siguranţă, noul Mercedes-Benz C-Class vine cu un pachet complex de sisteme de siguranţă, preluate de la fraţii mai mari S-Class şi E-Class. Primeşte ca echipare standard de siguranţă ATTENTION ASSIST (care atenţionează conducătorul în cazul în care „simte” că acesta are un comportament deviant cauzat de, să zicem, oboseală) şi COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, un sistem care intervine cu frânare în vederea evitării sau diminuării pagubelor în cazul unui impact iminent. În lista de sisteme de siguranţă pasivă şi activă opţionale se regăsesc DISTRONIC PLUS, BAS PLUS, Enhanced Active Lane Keeping, Active Parking Assist, Traffic Sign Assist şi oricare asistent care-ţi mai vine ţie în minte în momentul acesta. Nici airbag-urile nu lipsesc de pe lista de elemente de siguranţă – C-Class poate dispune de „pervisbag-uri” pentru şofer şi pasager, de un nou „windowbag” şi de „kneebag” pentru şofer.
Preţul de lansare pentru noul Mercedes-Benz C-Class, în Germania, este de 38.675 de euro pentru C220 BlueTEC. C180 porneşte de la 33.558 euro, în timp ce C200, de la 36.414.
După ce te saturi de privit din toate ipostazele noul C-Class, să ne spui şi nouă cum ţi se pare.
Update video: