În premieră, Jeep introduce tehnologia hibridă 4xe pe cel mai mic SUV al său, Avenger. Astfel, Jeep Avenger va putea fi cumpărat și cu tracțiune integrală.
Lansat inițial cu un sistem de propulsie complet electric, fiind și primul model cu zero emisii al mărcii americane, Jeep Avenger a primit și motorizări termice pentru piețele europene, inclusiv România. Acum, cel mai mic model din gama Jeep va putea fi cumpărat și în versiunea 4xe, un hibrid cu tracțiune integrală. Compania spune că aceasta este cea mai capabilă versiune a lui Avenger.
Jeep Avenger 4xe devine astfel prima și singura variantă prin care clienții pot avea tracțiune integrală pe acest model. La baza sistemului se află motorul mild-hybrid de 1,2 litri și 136 CP, care este acompaniat acum de două motoare electrice, dintre care unul este montat pe puntea spate. Ambele unități electrice produc 28 CP, capabile să pună în mișcare cele două punți.
Micul SUV de la Jeep nu doar că a primit tracțiune integrală, dar versiunea 4xe beneficiază acum de o suspensie multi-link pe puntea spate, despre care Jeep spune că a dezvoltat-o pentru o mai bună articulare în teren accidentat și pentru a spori confortul pe astfel de drumuri. Grație puterii adiționale, mașina accelerează de la 0 la 100 km/h în 9,5 secunde și are o viteză maximă de 194 km/h.
Pe lângă noul sistem de propulsie, Avenger 4xe oferă două noi niveluri de echipare, ambele gândite pentru îmbunătățirea funcționalității interiorului și exteriorului. Exteriorul se diferențiază prin protecțiile din plastic negru mat, iar senzorii sunt protejați de cu elemente mai robuste, pentru a nu fi afectați în teren.
La interior, Avenger 4xe are o nouă tapițerie realizată dintr-un material care poate fi ușor curățat. De asemenea, Jeep spune că a folosit materiale mai robuste pentru finisajele cabinei. În standard, Jeep Avenger 4xe este oferit cu anvelope M+S, dar opțional sunt disponibile anvelope all terrain mai agresive. Anvelopele sunt montate pe noile jante cu design mai robust, finisate în negru mat.
Aceste modificări nu doar că amplifică aspectul de off-roader al lui Avenger, dar ar trebui să-i confere și abilități mai bune în teren. Jeep anunță un unghi de atac de 22 de grade, în timp ce cel de degajare ajunge la 35 de grade. În plus, garda la sol măsoară 21 de centimetri, atât cât întâlnim și la noua Dacia Duster, spre exemplu.
Producătorul anunță că va da startul comenzilor pentru noul Jeep Avenger 4xe la finalul acestui an.